רשות המסים השיבה 3.4 מיליון שקל לסינרון מדיקל בשל מס בולים עודף

סינרון מדיקל טענה כי בעקבות פסק דין שופינג קום, שקבע כי אין צורך בביול עבור רישום ברשם החברות של הקצאת מניות של חברות ציבוריות הנסחרות בחו"ל - הרי שעולה כי החברה שילמה מס ביול ביתר

רשות המסים השיבה לסינרון מדיקל 3.4 מיליון שקל בשל תשלום יתר של מס בולים. כך נודע ל"גלובס".

סינרון מדיקל התאגדה בישראל, ובאוגוסט השנה הפכה לחברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק. בפנייה לרשות המסים בבקשה להחזר מס ביול, טענה עו"ד גליה אמיר, שותפה במשרד עוה"ד פרימס, שילה, גבעון מאיר, כי מאז הפיכתה לציבורית, בוצעו בחברה מספר הקצאות שדווחו לרשם החברות, ודו"חות ההקצאה בוילו.

לטענתה, בעקבות פסק דין שופינג קום, שקבע כי אין צורך בביול עבור רישום ברשם החברות של הקצאת מניות של חברות ציבוריות הנסחרות בחו"ל - הרי שעולה כי החברה שילמה מס ביול ביתר.

אמיר ציינה כי בתקופה שבין אוגוסט 2004 לדצמבר 2006 - מועד כניסתו לתוקף של ביטול החיוב בביול דו"חות הקצאה בכלל - דיווחה החברה על הקצאת מניות לרשם החברות מספר פעמים בדו"חות מבוילים ביתר בגובה כ-2.7 מיליון שקל (3.4 מיליון שקל עם ריבית והצמדה).

לטענת אמיר, ספק דין שופינג קום תיקן עיוות שעל המדינה היה לתקן לבדה. לדבריה, אין כל סיבה שחברה ציבורית שנסחרת בת"א תהיה פטורה ממס הבולים, בעוד שחברה ציבורית שנסחרת בחו"ל תהיה חייבת במס בולים בגין אותה ההקצאה.