הקפאת הליכים לאגם תפן; חייבת 90 מיליון שקל, רובם לקרן פלנוס וכלל ביטוח

באופן יוצא דופן מצורף לבקשה הסדר נושים לו הסכימו הנושים המובטחים

נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, הוציאה צו הקפאת הליכים ל-15 יום לחברת א.ג.ם תפן, שנקלעה לחובות של כ-90 מיליון שקל. היא מינתה את עו"ד אבנר כהן ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות' כנאמן לחברה שינסה לגבש לה הסדר נושים.

"קבוצת אגם", שבבעלות אמנון בן-עמי ואלרון פיתוח עסקי, מעסיקה 300 עובדים ומספקת שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה של קשת מוצרים בענף המתכת, בעיקר עבור לקוחות בענף הטכנולוגיה המתקדמת. עם לקוחותיה נמנים אלביט מערכות, קודאק, אורבוטק, מוטורלה, לומינס ועוד.

החברה חייבת כ-50 מיליון שקל לנושים המובטחים - קרן פלנוס מזנין (קרן הלוואות מזנין שהקימה קבוצת ויולה של אהרון ושלמה דוברת), כלל ביטוח ומיטבית קרנות פנסיה, וכ-26 מיליון שקל לנושים לא מובטחים.

באופן יוצא דופן מצורף לבקשה הסדר נושים לו הסכימו הנושים המובטחים. בהסדר מודיעה קרן פלנוס שבכוונתה להזרים לאגם 12 מיליון שקל לצורך המשך פעילותה, תמורת הקצאת 42.5% מניות בכורה בחברה. הנושים המובטחים (פלנוס, כלל ומיטבית) הסכימו שלא להעמיד לפירעון מיידי את יתרת הלוואותיהם לנוכח ההפרה הצפויה הוודאית, ולאגם תינתן דחייה למשך שנה בכל הקשור לתחילת פירעון קרן ההלוואה. הפירעון ייפרס ל-6 שנים (במקום שנתיים). כלל ומיטבית אף הסכימו להמיר חלק מהחוב לשטר הון בלתי מובטח.

בבקשת החברה להקפאת הליכים נאמר שהיא נקלעה לקשיי נזילות עקב משבר האשראי הגלובלי וירידת שער הדולר, בגינם היא צפויה לסיים את דצמבר 2008 בגירעון תזרימי של כ-18.3 מיליון שקל. החברה ניסתה לאתר משקיע, אך לא הצליחה.

הנשיאה גילאור ציינה, כי הסדר הנושים המוצע הוא אכן, על פניו, יוצא דופן, והוא מבטיח את המשך העסקת 300 עובדי החברה, וכן פירעון של 100% מחובות הנושים בדין קדימה ו-70% מחובות הנושים הבלתי מובטחים, והכל תוך שמירה על פעילותה של החברה כעסק חי. (פר"ק- 8225-12-08).