בקשה לתביעה ייצוגית: "תעודת הסל פי 3 של קסם הסבה לי הפסדים"

התביעה, בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים, הוגשה נגד אקסלנס וחברת הבת שלה, קסם תעודות סל, וכן כנגד 4 דירקטורים בקסם, ביניהם היו"ר רוי רגב והמנכ"ל אבנר חדד

נפגעי תעודות הסל הממונפות "פי 3" מגיעים לבית המשפט. לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ג') תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים נגד אקסלנס וחברת הבת שלה, קסם תעודות סל, וכן כנגד 4 דירקטורים בקסם, ביניהם היו"ר רוי רגב והמנכ"ל אבנר חדד.

התובע, אורי מקסימוב, טוען כי תעודת הסל קסם יתר 50 פי 3 יומי לא עקבה אחרי מדד היתר באופן שבו כל ירידה במדד תביא לעלייה פי 3 בערך התעודה. עובדה זו, טוען התובע באמצעות עורכי הדין רונן עדיני וגיתית קופלוביץ', מנוגדת לחלוטין לאסטרטגיית ההשקעה המובטחת.

כמו כן טוען התובע, כי משהחל מדד היתר לרדת, קסם בחרה שלא בתום לב להמיר את התעודה בהמרה כפויה, מה שגרם לירידה דרסטית בשווי התעודה ביום אחד. דבר זה הסב לו לטענתו הפסדים כוללים של כ-24 אלף שקל.

נושא התעודות הממונפות שורט פי 3 עלה לכותרות לאחרונה, כאשר התברר כי הן משפיעות בצורה חדה על המסחר, עד כדי כך שב-20 בנובמבר צנח מדד המעו"ף ב-11% עקב פקודת מכירה שהזרימה קסם, מה שגרם להפעלת "מנתק הזרם" כרבע שעה לפני סוף המסחר. לאחרונה, גם הודיעה תכלית תעודות סל כי היא דוחה את הנפקתה של תעודת סל ממונפת פי שלושה על מדד המעו"ף.

בהתייחס להשפעת התעודות הללו על המסחר, אמרה אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, ל"גלובס" לפני כחודש כי "אנו בוחנים מחדש, יחד עם רשות ני"ע, את כל האמיתות הבסיסיות, כשאחת מהן היא נושא התעודות הממונפות וכיצד להתייחס אליהן".

טרם נתקבלה תגובת המשיבים. (ת.א. 2311/08).

[לאתר תעודות סל]