כבר לא יעבד יהלומים: זאב לשם פורש מניהול שרין טכנולוגיות; המניה מאבדת 8.3% בסינגפור

[לבורסות בעולם] זאת אחרי 16 שנה בתפקיד הפרישה תיכנס לתוקף בסוף השנה ; לפי הודעת החברה, עזיבתו של לשם היא בהתאם לתוכנית האסטרטגית שבנה דירקטוריון החברה לשרין "על רקע המצב הכלכלי העולמי"

"זו שאלה לגיטימית אבל אני חושב שהחלק היפה בשרין, לפחות מבחינתי, הוא שהיא כמו סטארט אפ". את המילים הללו אמר לנו זאב לשם, מנכ"ל שרין טכנולוגיות, בראיון שערכנו עימו לפני כחמישה חודשים, בתגובה לשאלה האם אינו שוקל פרישה, גם לאחר 16 שנה בתפקיד. לשם אולי עדיין מוצא דברים יפים בשרין, אך יפסיק לנהל אותם. מהודעה שפרסמה אתמול (ג') שרין טכנולוגיות (סימול: SARI.SI), החברה הישראלית היחידה שנסחרת בבורסת סינגפור, עולה כי לשם (61) יפרוש מתפקידו כמנכ"ל בסוף השנה הנוכחית. המניה מאבדת כעת 8.3% בסינגפור.

לפי הודעת החברה, עזיבתו של לשם היא בהתאם לתוכנית האסטרטגית שבנה דירקטוריון החברה לשרין, שכוללת גם יעדים לטווח הקצר ולטווח הארוך, "על רקע המצב הכלכלי העולמי", דברי ההודעה. שרין נסחרת לפי שווי של 22 מיליון דולר לאחר שמנייתה איבדה מתחילת השנה 75%. כיום נסחרת המניה לפי מחיר שפל של כל הזמנים - 0.125 דולר סינגפורי. לשם מחזיק ב-99,300 מניות ששוות כיום משהו כמו 8,400 דולר.

כפי שציין זאת דירקטוריון שרין, גם החברה, המפתחת כלי מדידה ומערכות ממוחשבות לקבלת החלטות בעת ליטוש וחיתוך יהלומים ואבני חן, נקלעה לסערה ששמה "משבר האשראי" ונאלצה לראות כיצד הכנסותיה ורווחיה מידרדרים. לרבעון השלישי של השנה פרסמה החברה אזהרת רווח, כשתוצאותיה בפועל היו הכנסות של 8.8 מיליון דולר, ירידה שנתית של 6.9% ורווח נקי של מיליון דולר, ירידה של 49% לעומת הרבעון המקבל אשתקד.

שרין ציינה בהודעה כי עד אשר יימצא מחליף ללשם, הוועדה המנהלת של הדירקטוריון תיקח על עצמה את תפקידי המנכ"ל.