מקרה נוסף של דלקת מוח חמורה בעקבות שימוש בתרופה טיסברי של ביוג'ן המתחרה בקופקסון של טבע

זו הפעם הרביעית השנה בו מודיעה החברה על ארוע כזה ; אותו סוג של ארוע הביא להורדת התרופה מהמדפים בשנת 2005 למשך כשנה ; נכון לחודש ספטמבר היתה התרופה בשימושם של 35,500 חולים

התרופה טיסברי של ביוג'ן שוב גורמת לדלקת תוך מוחית חמורה (PML), כך דווח על ידי החברה, ופורסם ב-15 בדצמבר באתר פארמלוט.קום. התרופה מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ומתחרה בקופקסון של טבע .

אותו סוג של ארוע הביא להורדת התרופה מהמדפים בשנת 2005 למשך כשנה. נציין כי באוגוסט דווח על שני מיקרים נוספים ולאחר מכן בסוף אוקטובר דווח על חולה נוסף שלקה ב-PML, אותה דלקת תוך מוחית שגורמת לפגיעה במערכת העצבים של המטופל בתרופה.

אלו אינן חדשות טובות מבחינתה של ביוג'ן ושותפתה לשיווק התרופה, חברת אלאן, אשר מדווחות זו הפעם הרביעית השנה על חולים שלקו ב-PML כתוצאה מנטילת הטיסברי. נכון לחודש ספטמבר היתה התרופה בשימושם של 35,500 חולים, מהם כ-9,500 עושים בה שימוש לתקופה של 18 חודשים לפחות, כך על פי "וול סטריט ג'ורנל".

באופן מיקרי, ההודעה פורסמה רק מספר ימים לאחר שחברת נוברטיס כי גלולה ניסיונית לטיפול בטרשת נפוצה הביאה לנסיגה של המחלה בשיעור שבין 38% ל-52% במונחים שנתיים, כך על פי מחקר אשר נישען על המינון השווה למינון בו מטפלים בתרופה Avonex, שגם היא מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ומיוצרת על יד ביוג'ן.