45 עובדים נוספים בתחום המכשור הרפואי איבדו את עבודתם: סייטליין סוגרת את הפעילות בארץ

סה"כ פיטרה החברה הפועלת בעיקר בתחום האורתופדיה, 71 איש בישראל וארה"ב ; מסטרייקר ארה"ב נמסר כי "בעיות בתכנון המוצר לצד המשבר הכלכלי תרמו להחלטה זו"

עוד 45 עובדים בתחום המכשור הרפואי איבדו אתמול (ד') את עבודתם עם סגירתה של סטרייקר ישראל, לשעבר סייטליין. מסטרייקר ארה"ב נמסר כי "בעיות בתכנון המוצר לצד המשבר הכלכלי תרמו להחלטה זו".

החברה לא הצליחה לפתח לרמה מסחרית את מוצר הדגל שלה, קולונוסקופ עטוף בשרוול חד-פעמי. בעידנים כלכליים אחרים, ייתכן וסטרייקר הייתה מתעקשת ומשקיעה עוד הון בפיתוח המוצר במטרה להתגבר על האתגרים הטכנולוגיים, אך בעקבות המשבר החליטה החברה לחסל פעילות זו, יחד עם סגירת כל חטיבת הגסטרו-אנתרולוגיה (מכשירים לדרכי העיכול). סה"כ פיטרה החברה 71 איש בישראל וארה"ב.

במארס 2006 נמכרה סייטליין הישראלית לסטרייקר האמריקנית כ-150 מיליון דולר, מהם 50 מיליון דולר במזומן, נטילת חוב של סייטליין ועוד 90 מיליון דולר באבני דרך. ככל הנראה, שולמו עד היום כ-60%-70% מהסכום. זו הייתה אחת העסקאות היפות של תחום הביומד הישראלי בשנים האחרונות, במיוחד ביחס להשקעה - 27 מיליון דולר.

החברה מומנה על ידי השקעות מהקרנות גלובסקום, ויטהלייף, אינוונטק, פישמן אחזקות, MGM ופמוט וכן על ידי השקעה של 10 מיליון דולר מחברת בוסטון סיינטיפיק.

בכוונת החברה היה לפתח קולונוסקופ עטוף בשרוול חד-פעמי למניעת זיהומים. כיום מבוצעת קולונוסקופיה (צילום של המעי הגס לצורך איתור סרטן), על ידי החדרת מכשיר ובקצהו מצלמה דרך פי הטבעת. מלבד אי הנוחות ישנה בעיה של סטריליזציה של הקולונוסקופ במעבר בין חולה לחולה. הסטריליזציה היא תהליך עתיר כוח אדם וגם כשהוא מבוצע על הצד הטוב ביותר, לפעמים יש זיהומים.

החברה פיתחה תחילה אנדוסקופ חד-פעמי אך ראתה כי זהו תהליך מסובך, ולכן הסתפקה בפיתוח מוצר ביניים - אנדוסקופ העטוף בשרוול חד-פעמי. המוצר אפילו קיבל אישור FDA, אך החברה הבינה כי המוצר שאושר אינו רלוונטי ברמה המסחרית. זה לא נשמע כל כך קשה, אך הקולונוסקופ העטוף צריך לאפשר גם צפייה במעי דרך מצלמה וגם נטילת דגימה לביופסיה, מאפיינים המסבכים את התהליך וכנראה הם אלה שמנעו את הפיתוח.

שתי חברות ישראליות נוספות שמנסות לפתור את בעיית אבחון סרטן המעי הגס הן גיוון אימג'ינג ו-GI View, שנתקלו גם הם בקשיים טכנולוגיים מהותיים בתהליך הפיתוח. מתחרה נוספת היא חברת Check Cap בשליטת פונטיפקס.

סטרייקר היא חברה הפועלת בעיקר בתחום האורתופדיה. עם המכירה אמר מנכ"ל סייטליין, אבי לוי, כי היא רוכשת רלוונטית בין היתר בשל מגוון פטנטים נוספים שסייטליין מחזיקה. ואולם, בעת משבר, חטיבת הגסטרו החורגת הייתה הראשונה להיסגר.