המדדים באירופה סיימו במגמה מעורבת: הדאקס טיפס ב-1% הקאק ירד ב-0.25%; בייטמן הנדסה עלתה ב-6.1%

[לשווקים בעולם] המכירות הקמעונאיות בבריטניה עלו באופן מפתיע ב-0.3% בנובמבר ; מדד אמון העסקים בגרמניה נפל בדצמבר לשפל 26 שנה ; CMT מדיקל יורדת ב-2.1%

המדדים המובילים באירופה נסחרו היום במגמה מעורבת וכך גם נחתם המסחר, זאת על רקע עלייה לא צפויה במכירות הקמעונאיות בחודש נובמבר וירידה חדה באמון העסקים בגרמניה. מתחזקות ההערכות כי ז'אן קלוד טרישה, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), יחליט להפחית את שיעור הריבית בפגישה הבאה של הועדה המוניטרית.

"אין סיכוי שנצליח לצאת מהמצב הזה בחודשים הקרובים", אמרה לורן בילק, כלכלנית בבנק נומורה. "אין ספק שהבנק המרכזי של אירופה ימשיך לקצץ בריבית".

אמון הסקטור העסקי בגרמניה נפל לשפל של יותר מרבע מאה בדצמבר, על רקע המשבר הפיננסי העולמי שדוחף את הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם עמוק יותר אל תוך המיתון. ביקושים חלשים מחו"ל מסבירים את הפסימיות של החברות. התנאים המקומיים גם הם רחוקים מלהיות מעודדים שכן אמון הצרכנים נמצא בשפל של יותר משלוש שנים והמכירות הקמעונאיות השמתיות צנחו זה החודש החמישי ברציפות באוקטובר.

המאזן המסחרי של אזור האירו עשוי להיות הפריט המעניין ביותר ביומן הנתונים. כשהוא צפוי לרשום גירעון של 4.5- מיליארד אירו באוקטובר .

הפוטסי של לונדון נסחר בעליות עלות לאחר שהמכירות הקמעונאיות עלו באופן מפתיע ב-0.3% בנובמבר, על אף שהחוב הלאומי הגיע לשיא של כמעט 25 שנה וכחצי מיליון משקי בית צפויים לעכב את התשלומים על משכנתאות. הכלכלנים צופים שהתמ"ג יצטמק ב-1.2% ושהאבטלה תגיע ל-7% בשנה הבאה, בפעם הראשונה מזה 11 שנה.

מדד פוטסי 100 של לונדון ; מדד דאקס 30 של גרמניה ; מדד קאק 40 של צרפת

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בבריטניה עלו ב-0.3% בנובמבר. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

סקר IFO הגרמני של אמון העסקים רשם רמה של 82.6 נקודות בהשוואה ל-85.8 נקודות בחודש הקודם. אנליסטים חזו תוצאה של 84 נקודות. התוצאות הנוכחיות הן הנמוכות ביותר מאז נובמבר 1982. הסקר עוקב אחרי האקלים העסקי בקרב 7,000 מנהלים בכירים ברחבי גרמניה. תת מדד, הבודק את סנטימנט הנשאלים באשר לאקלים העסקי הנוכחי נפל ל-88.8 נקודות בדצמבר מ-94.9 נקודות בחודש שעבר.

המאזן המסחרי של אזור האירו צפוי לרשום גירעון של 4.5- מיליארד אירו באוקטובר, דבר המצביע על כך שתנאי המסחר התדרדרו ב-62.5% בשנה שחלפה.

מניות בכותרות

מניית LVMH , יצרנית בגדי האופנה הגדולה ביותר בעולם, בה קריסטיאן דיאור מחזיק ב-42.4% מהמניות, מרכזת עניין לאחר ש-UBS עדכן את המלצתו למניית החברה ל"קנייה" מ"נייטרלי". UBS גם עדכן מעלה את המלצתו למניית PPR , הבעלים של מותג גוצ'י, ל"קנייה" מ"נייטרלי".

ASML הולדינגס, יצרנית המוליכים למחצה הגדולה ביותר באירופה, עדכנה מטה את תחזית המכירות והודיעה על כוונתה לפטר 1,000 עובדים - כ-10% ממצבת כוח האדם של החברה.

ישראליות באירופה

תאגיד Thales הצרפתי מבצע השקעה ראשונה משמעותית בישראל. התאגיד, שמתמחה בהשקעות אלקטרוניקה, מערכות מחשוב וציוד רפואי, ירכוש 50.1% מסך הון המניות של חברת CMT מדיקל הישראלית לפי מחיר של 5.65 אירו, ושווי חברה של 21.5 מיליון אירו. CMT מדיקל, שנסחרת בבורסת היורונקסט, מפתחת מערכות להדמיה דיגיטאלית, ושווייה הנוכחי הוא 8.7 מיליון אירו, ולכן תג המחיר שמצמיד התאגיד הצרפתי הוא יוצר מכפול מהשווי הנוכחי.

פלאזה סנטרס דיווחה היום כי בהמשך להחלטות שהתקבלו בפגישה השנתית של בעלי המניות ב-27 למאי 2008, החברה ביצעה רכישה עצמית של 202 אלף ו-29 מניות במחיר של בין 54.75 פני ל-57 פני למניה.

בייטמן הנדסה , שבשליטתו של בני שטיינמיץ דיווחה לבורסה של לונדון כי היא בחרה בחברת הברוקרים Shore Capital כיועץ וחתם. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי.