הצעה משופרת של אלעזרא למחזיקי האג"ח של אלבר: שעבוד בהיקף 39 מיליון שקל

כן התחייב שלא לחלק דיבידנד לבעלי המניות עד סוף נובמבר 2009 ; היום תידון ההצעה בישיבת מחזיקי האג"ח של אלבר ; זאת לאחר שמחזיקי האג"ח התנגדו שמזומנים שאמורים לשמש לפרוע את האג"ח שלהם, יוקצו כדי שחברה אחרת בקבוצה תוכל לפרוע את האג"ח שלה

בהמשך להצעה משלשום (ג') של בעלי המניות של חברת אלבר - חברת הליסינג הפרטית הנמנית על קבוצת אלעזרא , למחזיקי האג"ח של אלבר , בעלי המניות הציגו בפניהם אמש (ד') הצעה משופרת, עליה הם צפויים לדון היום (ה') ב-14:30 בישיבת מחזיקי כל סדרות האג"ח של אלבר.

במסגרת ההצעה המשופרת, חברת אלעזרא החזקות, שבשליטת אלי אלעזרא, התחייבה לא לחלק דיבידנדים לבעלי המניות עד לסוף נובמבר 2009, וכן תעמיד אלעזרא לטובת מחזיקי האג"ח של אלבר, באמצעות חברת אפרידר - החברה האם של אלבר, שעבוד קבוע, בהיקף 39 מיליון שקל, על זכויות בנכסי נדל"ן ששוויים כ-6 מיליון.

נזכיר כי מזה תקופה מחזיקי האג"ח של אלבר התנגדו שחברת הכשרה אחזקות ביטוח , תוציא מזומנים כדי שחברה אחרת בקבוצה תוכל לפרוע את האג"ח שלה, ומחזיקי האג"ח דרשו מבעלי המניות הצעה משופרת.

כן נזכיר את השתלשלות העניינים. הכשרה אחזקות ביטוח היא חברת החזקות ציבורית השולטת בחברת הביטוח הכשרה חברה לביטוח וצריכה לשלם למחזיקי האג"ח שלה 59 מיליון שקל בסוף דצמבר. מימון התשלום אמור היה להגיע מעסקת בעלי עניין: אלבר, החברה "האחיינית" של הכשרה אחזקות ביטוח אמורה לקנות 38% ממניות חברת האחזקות מידיה של אלעזרא, חברת הגג העומדת בפני כל הקבוצה.

מצד שני, אלבר היא חברה פרטית ודינם של בעלי האג"ח שלה אינו זהה ליכולת ההשפעה של בעלי המניות. עם זאת, בעלי המניות של אלבר באים, "לפנים משורת הדין", כדבריהם, במשא-ומתן עם מחזיקי האג"ח של החברה"מתוך רצון לשמור על מערכת היחסים לשנים לבוא".