דנקנר עומד מאחורי רכישת הזכויות של כור: ירשום רווחי הון לפני מס בסך של כ-200 מיליון שקל

מסחר הזכויות בכור תעשיות מרכז היום את המסחר השני בגודלו בבורסה - ול"גלובס" נודע כי IDB פיתוח ודסק"ש רוכשות זכויות מידי הציבור ; רו"ח מידד דבש: "רק לבעלי השליטה יש אפשרות לרשום רווח הון חשבונאי גדול מעצם רכישת מניות באמצעות מימוש הזכויות בשווי השוק הנוכחי"

יום המסחר בזכויות למניות קונצרן כור תעשיות מתקיים היום (ה') בבורסה. החברה, הנמנית על קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, הציעה ב-23 בנובמבר לבעלי מניותיה 23.8-24.6 מיליון זכויות בקירוב למימוש למניותיה כדי להזרים לה הון. הונו העצמי של הקונצרן, שעם החזקותיות העיקריות ניתן למנות את מכתשים אגן (41.5%) וקרדיט סוויס (3.4%) עמד נכון לסוף ספטמבר על 3.13 מיליארד שקל. בהנחת מימוש מלא, אמורה הנפקת הזכויות להזרים לכור 601.03-623.17 מיליון שקל. זאת, כיוון שהזכות מקנה למחזיק בה אפשרות לרכוש מניות של הקונצרן תמורת 25.3 שקל בלבד - נמוך ב-30.7% משער הפתיחה של המניה בבורסה.

בכור, שאיבדה 81.9% מערכה מתחילת 2008, מחזיקה קבוצת IDB באמצעות דיסקונט השקעות (52.1%) ו-IDB פיתוח (13.3%) ובסך הכל ב-65.4%. מכאן, ששיעור אחזקות הציבור בכור מסתכם ב-34.6%. במילים אחרות, היקף הזכויות שבידי הציבור נאמד ב-8.22-8.52 מיליון זכויות. לשם השוואה, מחזור המסחר בזכויות שהחליפו ידיים עד כה עומד על 6.62 מיליון זכויות ולדעת רו"ח מידד דבש, אסטרטג מניות (לשעבר במגדל שוקי-הון), הזכויות שנמכרו נמכרו על ידי הציבור - ונרכשו על ידי קבוצת IDB, כאמור - כך נודע ל"גלובס".

זאת, כיוון שעל פי סעיף 2.3.2.12 לתשקיף הנפקת הזכויות, החברות הללו מתכוונות לממש את מלוא הזכויות שיוקנו להן. "נוחי דנקנר מנצל את יום המסחר בזכויות להגדלת אחזקתו בכור בשיעור שבין 10% ל-15%" הוא אומר לנו. "בדרך זו הוא מגדיל את אחזקתו בכור לאור הדיסקאונט הקיים בכור ולאור רווחי ההון החשבונאיים שיווצרו בעקבות הרכישה לדיסקונט השקעות ול-IDB פיתוח".

"אני סבור שהעומדים מאחורי רכישת הזכויות המאסיבית הם בעלי השליטה כי בתנאי השוק הנוכחיים איני רואה שחקן אחר משמעותי שיחליט להשקיע סכומי כסף נכבדים בחברה וכי רק לבעלי השליטה יש את האפשרות לרשום רווח הון חשבונאי גדול מעצם רכישת מניות באמצעות מימוש הזכויות בשווי השוק הנוכחי. בנוסף, גם מאחר ודפוס הפעולה דומה לפעולה שבוצעה בנכסים ובנין בהצעת הרכש שהייתה לאחרונה".

מהם אותם רווחי הון?

הפער בין שווי השוק שבו מניות כור נסחרות לשווי הכלכלי של ההון העצמי שלה מאפשר לרוכש הזכויות לרשום רווח הון מיד עם הרכישה. מספר המניות המירבי של כור לאחר מימוש מלוא הזכויות יעמוד על 47.5 מיליון מניות, 31.11 מתוכם של דסק"ש ו-IDB פיתוח (65.48%), כשהחישובים אינם כוללים דילול מלא.

אם דיסקונט השקעות ו-IDB פיתוח ירכשו את מלוא הזכויות שבמחזור, אזי אחזקותיהם יגדלו ב-13.9%, והחברות יחזיקו במשותף 79.3% מכור. דבש מעריך את הגידול באחזקות החברות ב-10%-20%, ממנו ינבע רווחי הון לשתי החברות שיסתכמו בכ-200 מיליון שקל, בהנחה והגידול באחזקתם נאמד ב-15%.

מקונצרן כור טרם נמסרה תגובה.

כורכור