מכרה זהב ושמו צ'מפיונס ליג

לפי מחקר מאסטרקארד, הקבוצות שהעפילו לנוקאאוט של האלופות יכניסו בין 38.45 ל-46.14 מיליון אירו ; הפיינליסטית תכניס כ-110.35 מיליון אירו ; הגרלת שמינית הגמר: אינטר - יונייטד, צ'לסי - יובה, ריאל - ליברפול

מועדון כדורגל באירופה שהעפיל לשלב הנוקאאוט של הצ'מפיונס ליג אשתקד, הכניס בממוצע 38.45 מיליון אירו מהמפעל. כך עולה ממחקר חדש שפרסמה חברת מאסטרקארד, שמשמשת גם כאחת מהספונסריות הרשמיות של ליגת האלופות.

לקבוצות עם בסיס אוהדים גדול, דוגמת ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד, עלייה לשמינית הגמר שווה 46.14 מיליון אירו, אבל הנתון הכי מעניין הוא הכנסותיה של קבוצה שמצליחה להגיע עד למשחק הגמר - כ-110.35 מיליון אירו.

מקורות ההכנסה העיקריים הם בדרך כלל מענקים כספיים מאופ"א (שכוללים דמי השתתפות, זכויות שידור ובונוסים על ניצחונות ועליית שלב). מלבד זאת, מכניסות הקבוצות כספים ממכירת כרטיסים, שילוט ופרסום, גיוס ספונסרים, וגם מכירת מרצ'נדייז ומזון בימי משחק.

היום (שישי) נערכה הגרלת משחקי שמינית גמר הצ'מפיונס ליג לעונת 2008/09, והועידה כמה מפגשים מרתקים. מנצ'סטר יונייטד תשחק עם אינטר, ריאל מדריד תפגוש את ליברפול, צ'לסי תתמודד מול יובנטוס. יתר המשחקים: ברצלונה - ליון; ארסנל - רומא; ספורטינג ליסבון - באיירן מינכן; אתלטיקו מדריד - פורטו; ויאריאל - פנאתנייקוס.