גמול נדל"ן מוכרת את משרדיה במגדל לוינשטיין ב-27 מיליון שקל

בבעלות החברה שטח של 2,100 בקומה ה-23 במגדל לוינשטיין בת"א ; השטח משמש את ההנהלה והעובדים ובכוונת גמול נדל"ן לשכור לפחות חלק מהשטח מהרוכש

האם ההרעה בחברת גמול השקעות שבשליטת ליאון רקנאטי מביאה את החברה הבת, גמול נדל"ן , למכור את שטחי המשרדים שבבעלותה במגדל לוינשטיין? ל"גלובס" נודע כי החברה מחפשת קונה שירכוש את שטח המשרדים תמורת 27 מיליון שקל.

בבעלות החברה שטח של 2,100 בקומה ה-23 במגדל לוינשטיין שבדרך מנחם בגין בתל אביב. השטח משמש את הנהלת החברה ועובדיה ובכוונת גמול נדל"ן לשכור לפחות חלק מהשטח מידי הרוכש. בשלב זה עדיין לא ידוע אם החברה תשכור את מלוא השטח לאחר שיימכר, או רק את חלקו.

גמול נדל"ן היא חברה יזמית בתחום הבנייה למגורים והיא עוסקת בקניה ובפיתוח של קרקעות וכן בבנייה ובמכירה של דירות. בתחילת החודש פרסמה החברה אם, גמול השקעות, את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ובמסגרתם היא פרסמה "אזהרת עסק חי". בדוחות נכתב כי "החברה הכירה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של כ-180 מיליון שקל, כאשר לחברה התחייבויות לאמות מידה פיננסיות בגין הלוואות מתאגידים בנקאיים, ביניהן, בין היתר, התחייבויות לשמירה על הון מזערי. ב-30 בספטמבר החברה אינה עומדת באמות מידה אלה".

לפני שבועיים הודיע בנק לאומי לגמול נדל"ן שהיא אינה עומדת בתנאי הלוואה של 132 מיליון שקל. החברה חתמה ביוני האחרון על הסכם לרכישת 10 דונם מתנובה בפתח תקווה בשכונת אם המושבות תמורת 91.4 מיליון שקל.

בנובמבר חתם לאומי על הסכם ליווי למימון רכישת הקרקע, שתשמש לבניית מרכז עסקים ובנייה של 523 יחידות דיור בשמונה בניינים. בהסכם הליווי נקבע כי הבנק יעמיד לגמול נדל"ן מסגרת מימון בסך של 300 מיליון שקל, הכוללת מסגרת אשראי של 110 מיליון שקל למימון קרקע ובנייה, ומסגרת להוצאת ערבויות חוק מכר בסך 190 מיליון שקל.

בסוף נובמבר היה זה בנק הפועלים שהודיע לגמול השקעות שהיא אינה עומדת בתנאיי הלוואה של 27 מיליון שקל. החברות בנות גמול נדל"ן וגמול ייזום הציגו תוצאות חלשות לרבעון השלישי של השנה. חברות אלה אף הזהירו מקשיים בגיוס אשראי במידה שהן יידרשו להעמיד מימון משמעותי נוסף בעתיד הקרוב. גמול נדל"ן מסרה כי "אין תגובה".