הסדרי טיעון בפרשת קרן המח"ר: סקוריטס וגל את ביילי הודו והורשעו

המדינה תבקש להטיל צו שירות לתועלת הציבור על שפירא וביילי, ועבודות שירות על רונן גל ; גזר הדין יינתן ב-1 בפברואר

בית משפט השלום בת"א הרשיע במסגרת הסדרי טיעון את נאשמי פרשת קרן המח"ר (האקדמאים במדעי החברה והרוח) - סוכנות הביטוח 'סקוריטס' ומנהלה גבריאל שפירא, וסוכני הביטוח רונן גל וחיים ביילי, מנהלי הסוכנות "גל את ביילי".

סוכנות סקוריטס ומנהלה שפירא הורשעו בכך שב-1999 ביטחה סקוריטס, כמורשית לוידס, את קבוצת עמיתי קרן המח"ר בביטוח חיים קבוצתי, בעוד שרישיונה של סקוריטס לא כלל רישיון לעסוק בביטוח חיים.

סוכן הביטוח רונן גל הורשע בכך שפעל כאיש קשר בתיווך עסקת ביטוח החיים של קרן המח"ר, בלא שהיה בעל רישיון לעסוק בתיווך לביטוח חיים; וכן בכך שבשנים 2001-2002 הציג בתחבולה לקרן המח"ר מצג כאילו קיים כיסוי ביטוחי של חברת הביטוח "אריה", ובהסתמך על מצג זה גבתה סוכנות הביטוח "גל את ביילי" את כספי הפרמיות.

גל (שהוכרז בינתיים כפושט רגל) הורשע בעבירות של ביטוח ללא רישיון וקבלת דבר בתחבולה. ביילי הורשע בכך שבהיותו מנהל עסקים, לא פיקח על עסקי הסוכנות.

המדינה תבקש להטיל צו שירות לתועלת הציבור על שפירא וביילי, ועבודות שירות על רונן גל. הסניגורים, עוה"ד בעז בן-צור וקרן שמש, יעל גרוסמן, טלי ליכט וליאור אפשטיין, ביקשו מהשופטת דניאלה שריזלי לאמץ את הסדרי הטיעון, וציינו שמדובר בעבירות שנהוג להסתפק בהן בקנסות מינהליים. גזר הדין יינתן ב-1 בפברואר. את פרקליטות מיסוי וכלכלה ייצגה עו"ד איריס שמואלי.