"לא אמרנו שנעשה 'תספורת'. תנו לנו אוויר לנשימה"

אילנית אוסטרוביצקי, בעלת השליטה באורן השקעות, ביקשה באסיפת מחזיקי אג"ח א' זמן לממש נכסים במחירים גבוהים יותר

אילנית אוסטרוביצקי, מנכ"לית ובעלת השליטה באורן השקעות (לשעבר נאות מגור) מבקשת ממחזיקי האג"ח של החברה לגלות סבלנות. באסיפת מחזיקי אג"ח א' שהתקיימה ביום חמישי, אמרה אוסטרוביצקי: "תנו לנו עוד קצת אויר לנשימה. אנו מבקשים עוד קצת זמן, לא אמרנו שנעשה לכם 'תספורת'. אנחנו נותנים את הנשמה לחברה".

חברת הנדל"ן הקטנה לא שילמה את מלוא חובה למחזיקי האג"ח במועד הפירעון שחל בסוף חודש שעבר, אלא רק 40% מהסכום, וכעת מבקשת אוסטרוביצקי להימנע ממהלכים חד-צדדיים ולאפשר לה לממש נכסים במחירים סבירים על מנת שתוכל לעמוד בתשלומי החוב.

אוסטרוביצקי רכשה את השליטה בחברה בינואר השנה מידי טאו תשואות ודורון סהר, תמורת 47 מיליון שקל ולפי שווי חברה של 92 מיליון שקל. על רקע המשבר הפיננסי העולמי, גם יחסיה הפיננסיים של החברה הורעו. לדו"חותיה הרבעוניים האחרונים כבר צורפה הערת "עסק חי", המשקפת חשש מחדלות פירעון, והיום נסחרת אורן השקעות לפי שווי של 5.4 מיליון שקל בלבד.

לחברה התחייבויות שוטפות בהיקף של 50.7 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 78.4 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אורן השקעות עם תזרים מזומנים שלילי בגובה 5.1 מיליון שקל, וגירעון בהון העצמי בהיקף של 3.4 מיליון שקל.

"החברה יכולה מחר בבוקר להיגמר, ואני רוצה שיגדילו את הביטחונות. אם הם רוצים שאני לא אפרק את החברה - שיגדילו שיעבודים בעוד 2-3 מיליון שקל לפחות", תבע אחד המשקיעים המוסדיים באסיפת האג"ח.

בשבוע שעבר חתמה אורן השקעות על הסכם למכירת נכס בחולון ב-9.2 מיליון שקל, כדי לעמוד בהחזר החוב למחזיקי אג"ח א'. לחברה עוד מספר נכסים המשועבדים לטובת מחזיקי אג"ח א', בהם פרויקט מגורים בחולון ושני מגדלים בירושלים.

מימושים וקיצוצים

אחד המשקיעים בחברה, מוטי זהבי, חשף באסיפה כי הוא מוכן להזרים לה הון בגובה 8.5 מיליון שקל תמורת מניות החברה. על כך הגיבה אוסטרוביצקי: "מרכיב הזמן משפיע על המחיר. אנו לחוצים בזמן, וזה השפיע על מכירת המגרש האחרונה. תנו לנו עוד פרק זמן ותקבלו את הכסף. יש עוד הצעה לרכישת החברה ביותר מ-8.5 מיליון שקל".

מלבד מכירת המגרש בחולון, מציעה החברה מינוי משקיף מטעם בעלי האג"ח לאישור מכירות של נכסי מקרקעין וקיצוץ של 20% בהוצאות השוטפות של החברה. אסיפת האג"ח הבאה נקבעה לעוד שבועיים. *