שוק המשאיות צפוי להתכווץ ב-2009 ב-50%

בהשוואה לשנת 2008 מדובר באובדן מכירות של 1,500 משאיות בשווי של 150 מיליון דולר ; מקור בכיר אמר כי הענף "נערך לשנה קשה מאד שתוביל מן הסתם למיזוגים ותביא להיעלמות של חלק מהשחקנים בענף"

שוק המשאיות בישראל עשוי להתכווץ בשנה הבאה בקרוב ל-50%. כך מעריכים בכירים בענף. בהשוואה לשנת 2008 מדובר באובדן מכירות של 1,500 משאיות בשווי של 150 מיליון דולר. המיתון פוגע כבר היום בענף באופן קשה ויבואנים מדווחים כי בחודשיים האחרונים חלה עצירה כמעט מוחלטת במכירת משאיות.

הירידה נובעת ממספר סיבות ובראשן מצוקת האשראי ובעיות המימון לרכישת המשאיות, שטווח המחירים שלהן מתחיל ב-100 אלף שקל ומגיע ליותר מ-700 אלף שקל. בענף מדווחים לאחרונה על קשיים בהחזרי האשראי של לקוחות פרטיים ועל צפי להתגברות התופעה של החזרת משאיות, שכבר נמכרו, בשל קשיים של לקוחות מתחום התובלה והתשתית להחזיר את האשראי.

סיבה נוספת לירידה בפעילות היא קיפאון בתחום הפרויקטים הציבוריים הגדולים בתחום התשתית בארץ, קיפאון בהתחלות בניה והאטה בתחום התובלה הקמעונאית ופעילות ההובלה לנמלים ומהם. מקור בכיר אמר כי הענף "נערך לשנה קשה מאד שתוביל מן הסתם למיזוגים ותביא להיעלמות של חלק מהשחקנים בענף".

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי קבוצת גרניט הכרמל, יבואנית משאיות קנוורט לישראל, מנהלת מו"מ לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום המשאיות עם "תשתית" בבעלות משפחת ליבנת. קנוורט הוא מותג בבעלות קונצרן פאקאר האמריקני, שבבעלותו נמצאת גם דאף אותה מייבאת לארץ חברת תשתית.