מנכ"ל FTS פורש מתפקידו אחרי 12 שנה

עמוס סיון, שנמנה על מייסדי חברה, שנסחרת ב-AIM, יוחלף בידי אשר פולני, מנכ"ל פינג'אן סיון ייוותר עם אחזקה של 14.8% בחברה וימשיך לכהן כדירקטור

אולי זו תוצאה של משבר האשראי, ואולי זו רק יד המקרה. תהיה הסיבה אשר תהיה, בחודשים האחרונים אנו עדים ליותר ויותר מנכ"לים בחברות הישראליות הנסחרות באירופה, שפורשים מתפקידם אחרי כהונה ארוכת שנים.

האחרון שבהם הוא עמוס סיון, מנכ"ל FTS , המספקת פתרונות תוכנה ויישום של Billing (מערכות חיוב) ו-CRM (מערכות לניהול קשרי לקוחות). FTS, הנסחרת בבורסה המשנית של אנגליה (AIM) הודיעה ביום שישי האחרון על פרישתו של סיון, לאחר 12 שנים בתפקיד. סיון, מייסד FTS שעדיין מחזיק ב-14.8% מהונה, ימשיך לכהן כדירקטור וגם "ימשיך לתמוך באופן אקטיבי בצמיחת החברה", דברי ההודעה.

את סיון יחליף אשר פולני, אותו מגדירה FTS "מומחה בעל מוניטין בכיוון מחדש של חברות והאצת צמיחתן". יותר מכך, לא מפרטת החברה דבר על פולני - אפילו לא את גילו או השכלתו האקדמית - בניגוד למקובל בהודעות שמבשרות על חילופי מנכ"לים בחברות ציבוריות. כך או אחרת, מחיפוש קצר שערכנו עולה כי פולני היה עד לאחרונה מנכ"ל פינג'אן, וקודם לכן כיהן כסגן מנהל הפעילות של HP בישראל. בעברו החזיק גם במשרות בכירות בחברות הישראליות אמדוקס וטקנומטיקס.

פולני מקבל את המושכות בחברה שצומחת, גם אם בקצב איטי. את המחצית הראשונה של השנה סיימה FTS עם הכנסות של 16.4 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 6.5%) ורווח נקי של 1.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 334 אלף דולר במחצית המקבילה אשתקד. עם זאת, בדומה למניות אחרות, מתחילת השנה סבלה גם מניית FTS ממומנטום שלילי ואיבדה 44% מערכה. שווי החברה הוא 13.3 מיליון דולר ובקופתה נחים 12.8 מיליון דולר.

מלבד סיון, יתר בעלי המניות הגדולים בחברה הם חברת פורמולה ויז'ן, שבבעלות דני גולדשטיין (44.6%) והאחים אלי ומשה שושן וגד ודב סלוק (20.6%). גולדשטיין מכהן כיו"ר FTS.