מלכיאור במכתב לשר התמ"ת במטרה למנוע מתן מענק לפרויקט התיירות המתוכנן בעמק ססגון באזור פארק תמנע

טוען כי דו"ח מקצועי שהוזמן על-ידי השדולה הסביבתית-חברתית הצביע על חלופות זמינות שהן עדיפות על הפגיעה בעמק

ח"כ מיכאל מלכיאור (התנועה הירוקה-מימד), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית, פנה במכתב דחוף לשר התמ"ת, במטרה למנוע מתן מענק לפרויקט התיירות המתוכנן בעמק ססגון שבאזור פארק תמנע.

במכתב מציין מלכיאור: "נודע לי כי מרכז ההשקעות עומד לקיים דיון בנושא מתן מענק לבניית פרויקט מלונאי בעמק ססגון הממוקם באזור תמנע. השדולה הסביבתית קיימה שני דיונים בנושא בניית הפרויקט ואף מצאה לנכון לפנות לפרופ' אלון טל, על מנת לקיים הליך גישור למציאת חלופות אפשריות לבניית הפרויקט, עקב מיקומו הבעייתי. דין וחשבון שהוגש לשדולה, לאחר קיום הליך הגישור, הצביע על קיומה של חלופה לבניית המלון, חלופה אשר טרם נבחנה כראוי.

בימים אלה נידונה בבית המשפט המחוזי בב"ש עתירה שהוגשה ע"י עמותת אדם טבע ודין וועד התושבים בדבר חריגות של מאות אחוזים מן התב"ע המאושרת, ופסיקה בנושא אמורה להינתן עד סוף החודש. לאור כל זאת, אבקשך להשעות את דיון מרכז ההשקעות עד למיצוי מהלך מציאת החלופות והחלטת ביהמ"ש בדבר העתירה".

מלכיאור אמר היום כי "אנו רואים בדאגה את הניסיון לקבוע עובדות בשטח, תוך התעלמות מדו"ח מקצועי שהוזמן על-ידי השדולה והצביע על חלופות זמינות שהן עדיפות על הפגיעה הצפויה בעמק ססגון. פארק תמנע הינו אוצר גיאולוגי ונופי ממדרגה ראשונה, והניסיון להקים מלון באחד העמקים הלא מופרים האחרונים בערבה הוא דוגמא מצערת ליחס הרשויות לסביבה. המלון יחסום את שביל ישראל ויביא לביזור הפיתוח באחד המקומות היפים בנגב".

המאבק על עמק ססגון החל כאשר פעילים סביבתיים, חברי קיבוץ אלפיז בערבה, גילו כי בצמוד לשטח הקיבוץ מתוכנן לקום פרויקט מלונאי גדול בשטח בתולי יחיד במינו באיזור, אשר סובל מפגעי הכרייה המאסיבית שהתקיימה בשטח במהלך שנות השמונים. תושבי המקום התאגדו וכיום הם נאבקים נגד הכוונה לפגוע בעמק.