שבועיים אחרי הפיטורים בבגיר: ההנהלה החליטה לקצץ גם בשכר

כ-15 מנהלים בכירים, בהם גם המנכ"ל, עופר גלבוע, יקצצו כ-13% משכרם ; מנהלים אחרים שמשתכרים מעל 10 אלף שקל ברוטו בחודש יאלצו לספוג קיצוץ של כ-7%

שבועיים אחרי המהלך לפיטורי 50 עובדים, המהווים 25% מכוח האדם, הנהלת מפעל הטקסטיל "בגיר" החליטה לבצע גם קיצוץ שכר לרבים מן העובדים הנותרים.

כ-15 מנהלים בכירים, בהם גם המנכ"ל, עופר גלבוע, יקצצו כ-13% משכרם. מנהלים אחרים שמשתכרים מעל 10 אלף שקל ברוטו בחודש יאלצו לספוג קיצוץ של כ-7%. ההנהלה מבקשת לקצץ כ-5% משכרם של עובדים המשתכרים 5-10 אלף שקל בחודש, אולם על כך דרוש מו"מ עם נציגות העובדים וההסתדרות, שכן מרבית העובדים ברמות שכר אלה מועסקים באמצעות הסכם קיבוצי. עובדים שמרוויחים מתחת ל-5,000 שקל, ככל הנראה מוגנים מפני הקיצוץ.

קיצוץ השכר יחד עם הפיטורים בבגיר, מהווים פגיעה נוספת בעיר קרית גת, שם ממוקם המפעל. העיר ספגה בשנה האחרונה את סגירתו של מפעל פולגת טקסטיל שבבעלות בגיר, ואת סגירתו של פולגת ג'ינס, שהיה בשליטתו שלש אייזיק דבח.

בגיר נמצא בשליטת קרן פימי של ישי דוידי (50%), חברת בי.ג'י.איי של צביקה בארינבוים (45%), ואילו המנכ"ל עופר גלבוע מחזיק ב-5% נוספים. בגיר נקלעה למצב קשה מאז ירידת שער הדולר, כאשר המשבר הכלכלי החריף את מצבה בשל ירידה בהזמנות.