יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה פורש מתפקידו

הפרישה של דוד אלכסנדר נובעת מסיבות אישיות ; הרשות השנייה האריכה את המועד לשימוע בעניין הרפורמה בערוצים המסחריים

לאחר ארבע וחצי שנים, יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה, ד"ר דוד אלכסנדר, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו מסיבות אישיות. אייל בוחבוט, יו"ר ועדת הרדיו במועצה צפוי לתפוס את מקומו של אלכסנדר כיו"ר ועדת טלוויזיה, כמו גם בהובלת "מתווה אלכסנדר" - אותו מנסה להוביל המועצה.

אלכסנדר נחשב לאחד מחברי המועצה הבולטים. הוא מונה לתפקיד לפני מכרז ערוץ 2 והיה אחד מחברי המועצה שבחרו את הזוכים במכרז קשת ורשת. מעבר להיותו יו"ר ועדת הטלוויזיה, אחד מהתפקידים המשפיעים והחשובים במועצה, מכהן אלכסנדר גם כחבר בועדת הכספים של המועצה, ונחשב מקורב מאוד ליו"ר המועצה, נורית דאבוש.

לאחרונה עוסק אלכסנדר יחד עם דאבוש ב"מתווה אלכסנדר", במסגרתו מעוניינת המועצה לשנות את הכללים על פיהם פועלים הערוצים המסחריים. לאחרונה פורסם שימוע ציבורי בעניין אשר גרר תגובות נזעמות מצד לא מעט גופים בעלי אינטרסים (כמו למשל איגוד חברות הפרסום) אשר הלינו על טווח הזמן הקצר שניתן להם להעברת עמדתם. אתמול הודיעה הרשות השנייה כי בעקבות פניות של גורמים שונים אשר ביקשו זמן תגובה נוסף, המועד להגשת עמדות בשימוע שפרסמה הרשות השנייה בעניין הסדרת ערוצים 2 ו-10 נדחה בחודש עד ליום 22 בינואר 2009.