בעקבות המשבר: חברות הליסינג מחסלות מלאי

חברות הליסינג יוצאות במבצעים לניקוי המלאי עם עד 35% הנחה ממחירי מחירון המשומשות

[להרשמה לניוזלטר רכב]

מחנק האשראי הבנקאי, המלאים והתחרות העזה בשוק הרכב המשומש מתחילים לתת את אותותיהם. בימים האחרונים החלו מספר חברות הליסינג לצאת במבצעי הנחות אגרסיביים למכירת רכב משומש בהנחות שמגיעות עד 35% ממחיר המחירון הרשמי.

בענף מעריכים כי מבצעי ההנחות מביאים את המחירים אל מתחת לקו הרווחיות ומטרתם העיקרית היא לשפר את הנזילות של חברות הליסינג ולהזרים להן תוך זמן קצר מזומנים, שדרושים לרכישה וחידוש מלאי כלי הרכב. זאת במטרה לשמר חוזים קיימים עם לקוחות אסטרטגיים ולא לאבד אותם. יצוין כי מבדיקת "גלובס" עולה, שבחלק מהמקרים יש מרחב מיקוח למרות ההנחות הראשוניות הגדולות.

בין המבצעים הבולטים ניתן למצוא את המבצע של "אופרייט ליס", שהחל בשבוע שעבר ויימשך עד סוף החודש ובו ניתנת הנחה רשמית של כ-35% מהמחירון על דגמים נבחרים. כך, למשל, מוצעת רנו מגאן 1.6 ליטר בגרסת הציים, ממודל 2005, בכ-36 אלף שקל, כ-20 אלף שקל מתחת למחירון הפרטיות. יונדאי גטס 1.3 ליטר אוטומטית מודל 2006 מוצעת ב-35 אלף שקל ואילו מאזדה 3 "אקטיב" מודל 2006 מוצעת ב-49 אלף שקל, לא פחות מ-26 אלף שקל מתחת למחירון.

גם איוויס צפויה לצאת ב-24 לחודש במבצע "חיסול מלאי" של יומיים, כאשר ההנחות יהיו "25% ומעלה" ממחיר המחירון. בפועל צופים בענף להנחות, שינועו גם הן בסביבות 30% עד 35% מתחת למחיר המחירון.

בחברות אחרות בענף עדיין נמנעים מלהצטרף ל"סיילים" וטוענים כי מדובר ב"גישה שנובעת מראיה קצרת טווח, שעלולה לפגוע במחירי המחירון בשוק המשומשות כולו בטווח הארוך ולהפעיל לחץ נוסף על המחירונים להאיץ את שחיקת המחירים".