בריטיש ישראל רוכשת את עסקי הנדל"ן של פויו זבלדוביץ' בישראל תמורת 171 מיליון שקל

פויו זבלדוביץ', בעל השליטה בטמרס נדל"ן, מנהל מו"מ מתקדם לקראת חתימה עם ליאו נואי, בעל השליטה בבריטיש ישראל ; בנוסף למזומן, תקצה בריטיש ישראל 16.6% ממניותיה לטמרס נדל"ן של זבלדוביץ'

שני טייקוני נדל"ן עומדים לקראת איחוד כוחות בישראל: פויו זבלדוביץ', בעל השליטה בחברת טמרס נדל"ן, מנהל מגעים למיזוג עסקי הנדל"ן שלו בישראל, לתוך חברת בריטיש ישראל של ליאו נואי. על פי המתווה, בריטיש ישראל תקנה את כל מניותיה של טמרס נדל"ן.

לחברת טמרס נדל"ן נכסים בישראל בהיקף של כ-92.8 אלף מ"ר שמושכרים במלואם, כולל שטחי המסחר. בין השאר ניתן למנות את פארק התעשיות שער יקנעם, פארק היי-טק נוסף בסמוך לטירת הכרמל, ושטחים נוספים.

בבעלות בריטיש ישראל נכסים מניבים בארץ ובמיוחד קניונים. בין השאר, פארק אזורים בפתח-תקוה, בית המילניום ברעננה, וקניון גרנד קניון בחיפה.

העסקה תבוצע בדרך של מניות ומזומן, ותושלם ככל הנראה תוך יומיים. בריטיש ישראל תשלם לטמרס נדל"ן כ-171 מיליון שקל ותקצה כ-16.6% ממניותיה ל-Aktive Investment Anslat, חברה בשליטתו של זבלדוביץ' המחזיקה במניות טמרס נדל"ן.Aktive תקבל על עצמה כבעלת מניות מיעוט בבריטיש ישראל, זכות למינוי דירקטורים וזכויות סירוב במכירת מניות.

מבחינת טמרס, מדובר בשימוש בפלטפורמה גדולה וחזקה יותר, לניצול המשבר הנוכחי.

מניות בריטיש ישראל נמנות על מדד ת"א-100 ונסחרות בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק כולל של 557.81 מיליון שקל, מאחר ואיבדה 59.3% מערכה מתחילת 2008.

בריטיש ישראלבריטיש ישראל