המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת: הפוטסי עלה ב-0.2%; לידקום צנחה ב-9.1% וקרדן אן.וי זינקה ב-10.2%

[לבורסות בעולם] הגירעון בחשבון השוטף של מדינות גוש האירו הצטמק בניגוד לציפיות והסתכם ב-6.4 מיליארד אירו ; NDS מוסיפה 4% בפרנקפורט ; הכלכלה הבריטית הצטמקה ב-0.6% ברבעון השלישי ; שוקי אסיה ננעלו ברידות חדות

המדדים המובילים באירופה נעלו את יום המסחר במגמה מעורבת כשהיקף המסחר היה נמוך מהרגיל בשל חג המולד. ברקע למסחר, הירידות החדות בנעילת יום המסחר באסיה ולאחר הצטמקות מפתיעה של הגירעון השוטף במדינות מרחב האירו. הפוטסי נעל בעלייה של כ-0.2% ואילו הקאק ננעל בירידה של כ-0.2% כשאת עיקר העניין ריכז הסקטור הפיננסי, כשהמשקיעים רכשו את מניות הבנקים הגדולים במחירים נמוכים.

המסחר בלונדון התנהל על רקע פרסום התיקון הסופי של התמ"ג לרבעון השלישי בבריטניה שהצביע על כך שהכלכלה הצטמקה ב-0.6% בשלושת החודשים עד ספטמבר, כשגם מדד נותני השירותים הצביע על נתונים עגומים. אלה הן בשורות רעות למשק הבריטי, הנשען במידה רבה על מגזר השירותים. יתרה מזאת, התמעטות הביקושים, הן מבית הן מחוץ, גובים מחיר כבד מהכלכלה השנייה בגודלה באירופה, והדבר השתקף היום.

נתוני הצמיחה בארה"ב פורסמו ב-15:30 ולפיהם התכווצה הכלכלה האמריקנית ב-0.5% ברבעון השלישי.

לקראת חג המולד, לא יתקיים מסחר עד השבוע הבא בבורסות גרמניה, איטליה, ספרד ושוויץ, כשבריטניה, צרפת והולנד יתנהל מחר יום מסחר מקוצר.

מדד פוטסי 100 מדד דאקס 30 מדד קאק 40 מדד SMI של שוויץ.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.29% ל-1.3987 דולר והליש"ט מוסיפה 0.07% ל-1.4838 דולר.

בזירת המאקרו

הוצאות הצרכנים בצרפת התרחבו ב-0.3% בנובמבר, בהשוואה לנסיגה של 0.5% באוקטובר. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של צרפת.

התיקון הסופי של התמ"ג לרבעון השלישי בבריטניה הצביע על כך שהכלכלה הצטמקה ב-0.6% בשלושת החודשים עד ספטמבר, בהשוואה לירידה של 0.5% לפי הנתונים הראשוניים. התפוקה התעשייתית בבריטניה הצטמצמה ב-1.4%, תפוקת ענף הנדל"ן הצטמצמה ב-0.2% והפעילות של נותני השירותים ירדה ב-0.5%.

מדד מגזר השירותים ירד בשיעור נוסף של 0.2%, וזאת לאחר שבחודש הקודם ירד בחודש אוקטובר ב-0.5%.

על פי נתוני איגוד הבנקאים הבריטי, היקף המשכנתאות בחודש נובמבר ל-17,773, וזאת לעומת 20,767 בחודש אוקטובר. זהו המספר הנמוך ביותר מאז 1994, וההערכות הן כי התנאים בשוקי האשראי רק יילכו ויחריפו בטרם נראה שינוי לטובה.

מנתוני החשבון השוטף בבריטניה שפורסמו היום עולה כי הגירעון ברבעון השלישי התרחב והסתכם ב-7.7 מיליארד ליש"ט, וזאת לעומת 6.4 מיליארד ליש"ט ברבעון השני.

הגירעון בחשבון השוטף של מדינות גוש האירו הצטמק בניגוד לציפיות והסתכם ב-6.4 מיליארד אירו, לעומת 8.8 מיליארד אירו בחודש ספטמבר, וזאת הודות לירידה במחירי הנפט. עם זאת, ההאטה המתפשטת בעולם צפויה להביא לירידה בביקושים לסחורות הייצוא של אירופה.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בפברואר עולה כעת ב-0.2% ל-39.99 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מניות בכותרות

דויטשה טלקום הגרמנית ו-וודפון הבריטית חתמו על הסכם להקמת תשתית לקווי אינטרנט מהיר (VSDL), כשבכוונתם להניח תשתיות במספר ערים בגרמניה במהלך שנת 2009. כך דיווח ה"פייננשל טיימס".

ענקית הסלולר נוקיה החליטה למכור את עסקי האבטחה שלה (Security appliance business), כחלק מאסטרטגיה של התמקדות בתחום הצרכנים. צ'ק פוינט , שעובדת עם נוקיה כבר 12 שנים, ניצלה את ההזדמנות ורכשה אותם. "הזדמנות" הייתה מילה שגיל שויד, יו"ר ומנכ"ל חזר עליה פעמים רבות במסיבת עיתונאים שערכה אתמול (ב') החברה. שתי החברות לא דיווחו על היקף הרכישה, אך שויד מציין שלא מדובר בסכום מהותי. התשלום יהיה מקופת המזומנים הגדולה של צ'ק פוינט, שבסוף הרבעון הקודם היו בה מזומנים והשקעות בסך 1.4 מיליארד דולר.

משקיעים מנצלים את המחירים הנמוכים של מניות הבנקים HSBC , רויאל בנק אוף סקוטלנד ו-UBS .

מניית BNP פריבה מרכזת עניין לאחר שהמלך אלברט של בלגיה קיבל את התפטרותו של ראש הממשלה, איב לטרם, בשל ההלוואות שקיבל לכאורה מבנק פורטיס .

ענקיות הכרייה והנפט BHP בילטון וריו טינטו מרכזות עניין על רקע ירידת מחיר הנפט שנסחר כעת מתחת לרף 40 הדולר לחבית.

הבנק האיטלקי יוניקרדיט מקווה למכור נכסים בשווי 1 מיליארד אירו עד סוף השנה לאחר שנכשל במכירת קרן להשקעות בנדל"ן.

ישראליות באירופה

מלם תים הודיעה עך רכישת פעילות ה-Contact Centers של לידקום . הפעילות הכוללת את העברתם של קבוצת הפיתוח, הטכנולוגיה, המוצרים, סביבות הפיתוח ולקוחות מלידקום לנטקום, צפויה להניב כ-4 מיליון שקל בשנה הראשונה.

על פי דיווח המגיע מהבורסה הווינאית עולה, כי גזית גלוב , ביצרה אחזקותיה בחברה הבת אטריום (בין היתר באמצעות האג"ח להמרה) ונכון ל-28 בנובמבר מחזיקה במשותף עם CPI, קרן השקעות הנדל"ן של סיטיגרופ , 25.74% מזכויות ההצבעה. אטריום מיוחסת כבעלת פוטנציאל יצירת ערך גבוה ביותר, בשל הארגון מחדש העתידי ויתרות המזומנים שלה (1.4 מיליארד אירו).

NDS הודיעה כי היא קיבלה מהאיחוד האירופאי אישור לרכישתה ע"י ניוז קורפ של רופרט מרדוק וחברת פרייבט אקוויטי, והפיכתה לחברה פרטית, לאחר 9 שנים כחברה ציבורית. בעלי מניותיה של NDS צפויים להצביע על העסקה ב-13 בינואר.

קרדן אן.וי הודיעה היום (ג') שחברה נכדה זכתה במכרז לרכישת מגרש בשטח של 63,300 מ"ר, עליה היא מתכוונת להקים פרויקט משולב של דירות ושטחי מסחר. עלות הקרקע הינה כ-90 מיליון יורו. עוד פרסמה החברה היום על מכירת אחזקותיה של TBIH, חברת בת של קרדן NV, ב 4 חברות ביטוח. מכירה זו צפויה להניב לקרדן רווח של 13 מיליון יורו. על רקע ההודעה עלתה היום מניית החברה ב-5.4%.

בייטמן ליטווין מרכזת עניין לאחר שקבוצת BSG המרכזת את פעילות משאבי הטבע של שטיינמץ, זכתה בשבוע שעבר בזיכיון מממשלת גינאה לכרות בחלק הצפוני של האתר Simandou, שממוקם בחלק הדרום מזרחי של גינאה. Simandou נחשב לאתר מסוג Tier 1 (שורה ראשונה) ובעל עופרות הברזל מהגדולים בעולם, ויש האומרים שאף הגדול שבהם. BSG, שכבר פעילה מזה עשור, זכתה בזיכיון לאחר שממשלת גינאה נטלה אותו מלא אחרת מאשר ריו טינטו , חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם ששווייה בשוק ההון הבריטי הוא 32.5 מיליארד דולר.

מדג'ניקס , חברת הביופארמה הישראלית היחידה שהונפקה בבורסה המשנית באנגליה (AIM), החליטה ביום רביעי האחרון לעשות מעשה, וליישם תוכנית רה-פרייסינג לאופציות שהעניקה בעבר לבכיריה, כדי "לעודד מימוש שלהן עד סוף חודש ינואר הקרוב, וזאת לאחר שהחברה רשמה תוצאות חיוביות בשלב I/II של הניסויים הקליניים בתרופת ה=Epodure", דברי ההודעה. Epodure היא אחת משתי תרופות עליהן עובדת מדג'ניקס, והיא מיועדת לטיפול באנמיה אצל חולי כליות. השנייה היא Infradure והיא מיועדת לטיפול בצהבת מסוג C.

נאנט נדל"ן רכשה אג"ח מסדרות ב' ו-ג' אתמול בבורסה בת"א בתמורה לכ-4 מיליון שקל.