הנהלת הנאסד"ק במכתב ל-XTL: "האם אתם שלד בורסאי?"

בנאסד"ק דורשים מהחברה לפרט מהם תוכניותיה עד סוף החודש כדי לבחון את המשך רישומה למסחר ; בתחילת החודש הודיעה XTL כי היא מפטרת כמעט את כל העובדים ומתכוננת לפירוק

הנהלת הנאסד"ק פנתה בשבוע שעבר במכתב לחברת הביוטכנולוגיה הישראלית XTL ותהתה האם החברה הינה בבחינת שלד בורסאי" - כך עולה מדיווח של החברה לרשות ניירות-הערך האמריקנית (ה-SEC). בנאסד"ק, שם נסחרת XTL במקביל לבורסה המקומית, חוששים להמשף פעילותה של החברה.

בנאסד"ק דורשים מהחברה לפרט מהם תוכניותיה עד סוף החודש כדי לבחון את המשך רישומה למסחר, ובטופס ה-K-6 שהגישה XTL היא מציינת כי היא מתכוונת למלא אחר הבקשה במועד. החברה מתבקשת לפרט את פעילותה ומצבה.

בתחילת החודש הודיעה XTL כי היא מפטרת כמעט את כל העובדים (9 עובדים, כ-75% מכוח האדם), כך שבעצם תיוותר עם שלושה עובדים בלבד. אלה יהיו אחראים, כך על פי הדיווח, להכין את החברה לפירוק ולמכירה של נכסיה או למיזוג של פעילות אחרת לתוכה, כלומר לשימוש בחברה כשלד בורסאי.

החדשות הללו מכיוונה של XTL מגיעים בעטיו של כישלון הניסוי של החברה בתרופת הביציפדין, אותה רכשה לאחר שנכשלה התוכנית שלה לפיתוח תרופות לצהבת. החברה, הנסחרת ברשימת ה-Capital Market בנאסד"ק, נסחרת לפי שווי-שוק של 6.73 מיליון שקל, מאחר ואיבדה 97.4% (!) מערכה מתחילת השנה.

אקס טי אלאקס טי אל