משה גאון למועמדים לראשות הממשלה: "הבהירו עמדתכם בעניין משבר המים"

טוען כי החרפת משבר המים עלולה לזרז היווצרותם של קונפליקטים נוספים במזרח התיכון ; בשיחה עם "גלובס" אמר כי עדיין לא קיבל תשובה מן המועמדים, אך נאמר לו כי הם שוקלים את תשובתם

משה גאון פרסם היום (ג') מכתב ששלח למועמדים לראשות הממשלה - בנימין נתניהו, ציפי לבני ואהוד ברק - ובו קורא להם להצהיר על תוכניות מעשיות לפתרון משבר המים, בהן ינקטו אם יבחרו לראשות הממשלה.

גאון הוא יו"ר גאון אחזקות שבבעלותה גאון אגרו הפועלת בתחום תשתיות המים ומפעילה בין היתר מתקני התפלה, חברות בתחום הצנרת כמו צינורות המזרח התיכון , פלסים, הכוכב, שגיב ועוד, מרצפלס בחקלאות, אקווה-מוטק בתחום בקרת מים ואת קרן אקווה אגרו להשקעה בטכנולוגיות מים מתקדמות.

"נושא המים הוא נושא מרכזי הקשור ליכולת שרידותה, עצמאותה ועוצמתה של מדינת ישראל באזור, והוא לא קיבל עדיין כל התייחסות מצידכם", כתב גאון. "ההפקרות לאורך השנים הביאה את המדינה לסף התייבשות ולקיומה של סכנת המלחה ממשית של מי התהום, תהליך ממנו אין חזרה".

לדברי גאון, "ישראל מאבדת עצמה לדעת ומוותרת על עצמאותה ועל כוחה האסטרטגי בתחום המים. החרפת המשבר במשק המים עלול להוות קרקע פורייה לזירוז היווצרותם של קונפליקטים נוספים במזרח התיכון".

גאון קרא למועמדים "לגלות אומץ לב אישי ולהכריז כי מדינת ישראל חייבת לייצר בהקדם האפשרי עוד מים לטובת אזרחיה ולטובת חוסנה ועצמאותה הכלכלית, גם אם הביורוקרטיה מנסה לעכב זאת".

בין הפתרונות שיוצעו לתחום המים רואה גאון את מתקני ההתפלה, תחום בו מעורבת גם החברה שלו. "אנו יודעים לקבוע כי פתרונות יעילים לא חסרים: כבר היום ניתן להרחיב באופן משמעותי את היקפי ייצור המים המותפלים בישראל. לצורך כך, יש לשדרג את המתקנים הקיימים בנקודות שונות ברחבי המדינה, ונושא זה צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי. גורמים רבים מוכנים ומעוניינים להיכנס לתחום מיזמי ההתפלה, אולם על המדינה לאפשר ליזמים לגבות מחיר ריאלי עבור המים המותפלים, כדי שיראו תשואה להשקעתם.

עד כה, מלבד קמפיין תקשורתי יקר, שנועד להפחיד את הציבור ולעודד אותו לחסוך במים, לא נעשה דבר כדי לטפל בשורש הבעיה".

בשיחה עם "גלובס" אמר גאון כי עדיין לא קיבל תשובה מן המועמדים, אך נאמר לו כי הם שוקלים את תשובתם. "הייתי רוצה שישיבו כי הם מקימים ועדת חקירה בנושא כדי לבדוק מדוע נוצרו עיכובים ביורוקרטיים וכיצד ניתן לפתור אותם. הייתי רוצה שתוגש שאילתא לגורמים במשרדי הממשלה השונים, ובה יישאלו מדוע קבעו קריטריונים לשיפור מצב משק המים, אך לא יישמו אותם.

הייתי מצפה שיתנו התחייבות מעשית, כפי שברק נתן לגבי היציאה מלבנון און לגבי הפחתת מספר המובטלים בבחירות שהביאו אותו לראשות הממשלה".