TBIH מקבוצת קרדן מוכרת ארבע חברות ביטוח ל-VIG תמורת כ-197 מיליון אירו

עם השלמת העסקה צפויה TBIH לרשום רווח של כ-60 מיליון אירו ; TBIH המוחזקת ונשלטת במשותף על ידי VIG, המחזיקה ב-60% ממניותיה ועל ידי KFS, המחזיקה ב-40% ממניותיה ומרכזת כיום את פעילותה של קבוצת קרדן במגזר השירותים הפיננסיים

קרדן אן.וי הודיעה היום לבורסה בת"א כי החברה הנכדה TBIH, הפעילה בתחום הביטוח והפנסיה, חתמה על הסכם למכירת החזקותיה בארבע חברות ביטוח ל- Vienna Insurance Group (לשעבר Wiener Stadtische), שהיא בעלת המניות העיקרית שלה ומחזיקה 60% ממניותיה. החברות יימכרו בסכום כולל של כ-197 מיליון אירו. עם השלמת העסקה במלואה, צפויה TBIH לרשום רווח של כ-60 מליון אירו וקרדן אן.וי צפויה לרשום רווח של כ-13 מליון אירו (בהתחשב בהפרשים מקוריים).

החברות הנמכרות הן Bulstrad Insurance and Reinsurance A.D. הפעילה בתחום הביטוח בבולגריה, קבוצת Sigma Insurance Company, הפעילה בתחום הביטוח באלבניה, מקדוניה וקוסובו וחברות Helios Insurance Company Ltd. ו- Kvarner Vienna Insurance Group d.d. הפעילות בתחום הביטוח בקרואטיה. במקביל תמכור TBIH את זכויותיה בחברת הביטוח הרוסית Russian Insurance Company) RIC).

לאחר השלמת העסקה תמשיך TBIH להחזיק בחברות הפעילות בתחום הביטוח בטורקיה, אוקראינה, ג'ורג'יה ורומניה ובחברות הפעילות בתחום הפנסיה בבולגריה, קרואטיה, ג'ורג'יה, רומניה, רוסיה, טורקיה ואוקראינה.

סך הפרמיות השנתי הצפוי בגין הפעילות בתחום הביטוח, לאחר השלמת העסקה, על בסיס הפרמיות בגין תשעת החודשים הראשונים של 2008, צפוי להגיע ל-240 מליון אירו.
בתחום הפנסיה, נכון ליום 30.9.08 , כ-1.8 מיליון עמיתים חברים בקרנות הפנסיה המוחזקות ע"י TBIH והנכסים המנוהלים ע"י הקרנות מסתכמים בכ - 812 מליון אירו.

המכירה של הפעילות בקרואטיה וברוסיה וכן מכירה של 49% מההחזקות בפעילות הבולגרית צפויה להיות מושלמת עוד השנה, בעוד שמכירת יתרת ההחזקות בפעילות בבולגריה וההחזקות בחברות הפעילות באלבניה, מקדוניה וקוסובו תושלם רק במהלך שנת 2009, בכפוף לקבלת האישורים הרגולטורים הדרושים.

TBIH הינה חברה המוחזקת ונשלטת במשותף על ידי VIG, המחזיקה ב-60% ממניותיה ועל ידי KFS, המחזיקה ב-40% ממניותיה ומרכזת כיום את פעילותה של קבוצת קרדן במגזר השירותים הפיננסיים ועוסקת במתן שירותים פיננסיים בעשר מדינות במרכז אירופה ובמזרחה. נכון להיום, קרדן אן.וי מחזיקה בכ-80% ממניותיה של KFS. פרט ל- TBIH מחזיקה KFS כ-90% ממניות TBIF Financial Services B.V., הפועלת בתחומי הבנקאות, שירותי המימון (ליסינג ומימון קמעונאי), משכנתאות וניהול נכסים.

לדברי אלאן איצקוביץ', חבר הדירקטוריון המנהל בקרדן אן.וי: "אנו שמחים על האפשרות לביצוע העסקה גם בימים אלה, של משבר פיננסי הפוקד את השווקים בעולם. העסקה מוכיחה את יצרנו ערך בשנים האחרונות בחברות הביטוח שלנו. קרדן מתכוונת להמשיך לחזק את פעילויותיה גם בימים אלו והמזומנים שיתקבלו בגין המכירה ללא ספק יאפשרו זאת".