בתי ההשקעות פרפקט ואלטשולר שחם במגעים למיזוג

אלטשולר מנהל נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל ואילו בפרפקט מנוהלים כ-2.5 מיליארד שקל בעיקר במוצרי חיסכון לטווח ארוך

תהליך הקונסולידציה בענף בתי ההשקעות צובר תאוצה. בית ההשקעות אלטשולר שחם בניהולם של גילעד אלטשולר ורן שחם ממשיך בניסיונות המיזוג לאחר שנכשל המו"מ עם פריזמה והיום נודע ל"גלובס", כי הוא מקיים מגעים עם בית ההשקעות פרפקט.

אלטשולר-שחם מנהל נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל ואילו בפרפקט מנוהלים כ-2.5 מיליארד שקל בעיקר במוצרי חיסכון לטווח ארוך. בית ההשקעות אלטשולר-שחם נמצא בבעלות גילעד אלטשולר וקלמן שחם ואילו בית ההשקעות פרפקט נמצא בשליטת קמור של דני ברנר (33%), יאיר לוינשטיין (33%) וניר מלכה (33%).

רק לפני מספר חודשים רכש ברנר את בית ההשקעות פרפקט מידי עמית ברגר. שוויו של בית ההשקעות עמד בעת העסקה על כ-100 מיליון שקל. ברנר ירש מברגר גם האופציה להגדיל את אחזקותיו בבית ההשקעות ל-50%.

כאמור, בשבועות האחרונים קיימה אלטשולר-שחם מגעים עם פריזמה למיזוג. עסקת אלטשולר פריזמה נפלה בין היתר מכיוון שבאלטשולר-שחם לא הסכימו לקחת על עצמם את החוב של פריזמה שנאמד בכמיליארד שקל. לעומת זאת לבית ההשקעות פרפקט אין חובות. בשנת 2006 פרפקט השיגו את הגיוסים הגדולים בשוק הגמל. המחיר לכך היה עמלות גבוהות ששילמו לסוכנים, ששחקו את הרווחיות שלהם באופן משמעותי.

מגעים בין שני גופים אלה מתקיימים במקביל לשיחות רבות שנעשות בשוק ההון בכל הקשור למיזוג בין בתי השקעות. השיחות נעשות על רקע המצב הקשה בשווקים, שחתך בחדות את רווחי בתי ההשקעות, וגרם לרבים מהם לעבור להפסדים. אחד ממוקדי השיחות המרכזיים נעשה בבית ההשקעות פריזמה בצפוי למכור את קופות הגמל שלו לפסגות ונמצא במגעים לאיחוד עם בית ההשקעות מיטב ועם גאון בית השקעות.

מבתי ההשקעות נמסר בתגובה כי: "אלטשולר שחם ופרפקט שוקי הון מנהלים מו"מ למיזוג פעילות הגמל והפנסיה של שתי החברות. בעקבות המיזוג יגיע היקף הנכסים המנוהלים של שתי החברות ל- 7.2 מיליארד שקלים. המיזוג מחבר בין יכולות ניהול ההשקעות והמותג אלטשולר שחם לבין יכולות השיווק של פרפקט שוקי הון. החברה המשותפת תוחזק על ידי אלטשולר שחם ופרפקט שוקי הון ביחסים שייסגרו במהלך המו"מ".