דובר חמאס בעזה: "טילי הקסאם ישוגרו בתגובה לכל פלישה ולכל פשע"

(עדכון) מושיר אל-מסרי לא התרשם מכינוס הקבינט ; מתקפת טילי גראד, קסאמים ופצצות מרגמה במהלך הלילה והבוקר על אשקלון, נתיבות ויישובי עוטף עזה ; שר הביטחון אהוד ברק ביטל את ההנחייה לפתוח את מעברי קרני וכרם שלום למעבר סיוע הומניטארי ; אמש: 3 פעילי חמאס נהרגו בהיתקלות עם כוח צנחנים סמוך לגדר הביטחון

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

נשיא המדינה שמעון פרס לא שמע להמלצות גורמי הביטחון, והחליט לבקר הערב בשדרות ולהדליק עם ילדי העיר נר רביעי של חנוכה. פרס חיזק את התושבים שסבלו מיותר מ-50 רקטות לאורך היום. "אנו עם בעל כוח עמידה, אנו עם בעל חוסן מוסרי", אמר. ובעוד הנשיא מעודד את התושבים, פיקוד העורף לא מחכה לאיומים של חמאס, וכבר היום הושלמה התקנת מערכת האזעקה באשדוד ובאופקים.

הנשיא פרס: "בעזה מדליקים טילים ובשדרות מדליקים נרות. אני מבטיח לכם כי לצה"ל עוצמה אדירה ויכולות מדהימות. צה"ל ומפקדיו דואגים לילדים שלכם כאילו היו ילדיהם שלהם, והוא יפעל בתגובה אחראית ואפקטיבית. מכאן אני קורא להפסיק את הדיבורים המיותרים - תנו לצה"ל לפעול ולהחליט על עיתוי והיקפי התגובה".

בתוך כך, הקבינט סיים אחר הצהריים דיון מיוחד בעקבות יום הקרב המתחולל בנגב המערבי. במהלך הדיון הועברו סקירות של צה"ל, השב"כ והמוסד, ושרי הקבינט דנו באפשרויות הפעולה של צה"ל בתקופה הקרובה. מה הוחלט בקבינט? את זה לא נדע, כנראה, עד שלא נראה פעולה, אם בכלל, בשטח.

ההחלטה תישאר מאופלת. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הורה לא לפרסם פרטים מהישיבה, ודובריו אפילו סרבו לאשר האם התקבלו החלטות במהלך הישיבה. במהלך הדיון עלה עניין שליחותה של שרת החוץ לבני מחר לקהיר, אך לא ברור האם הוחלט להטיל על לבני לנסות ולהגיע לרגיעה מחודשת באמצעות המצרים - או שפניה של ישראל למבצע צבאי רחב היקף בעזה על מנת למגר את הירי מהרצועה. בחמאס לא מתרגשים, בינתיים, מכינוס הקבינט. "טילי הקסאם ישוגרו בתגובה לכל פלישה ולכל פשע על שדרות, ועל מה שאחרי אחרי שדרות, בעזרת אללה", אמר אחר הצהריים דובר חמאס בעזה, מושיר אל-מסרי.

----

מתקפת טילי גראד, קסאמים ופצצות מרגמה במהלך הלילה והבוקר על אשקלון, נתיבות ויישובי עוטף עזה: לפחות 15 פגיעות זוהו ביישובי הדרום. ידוע על כ-40 נפגעי חרדה.

באשקלון זוהו הבוקר שתי פגיעות של טילי גראד ארוכי טווח: טיל אחד פגע סמוך למפעל בעיר, ופגיעה נוספת זוהתה במגרש חנייה בעיר. נגרם נזק למספר מכוניות. בנתיבות וסביבתה זוהו לפחות 4 פגיעות של גראד, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

מוקדם יותר פגעה רקטת קסאם בגג של בית בקיבוץ שער הנגב. כתוצאה מהפגיעה, קרסה התקרה באחד החדרים בבית, ובנס איש לא נפגע. יתר הרקטות ופצצות המרגמה נחתו בשטחים פתוחים. כאמור, איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הבוקר נורו שש רקטות נוספות לעבר יישובי הדרום, אחת מהן נחתה סמוך לצומת מרכזי בשער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.


בעקבות הירי המאסיבי: המעברים לא ייפתחו

בשל מתקפת הרקטות הבוקר, החליט שר הביטחון אהוד ברק לבטל את ההוראה שנתן אמש לפתוח חלק מהמעברים לרצועת עזה, להכנסת סיוע הומניטרי. המעברים יישארו סגורים בשלב זה.

משרד הביטחון תיכנן לאשר "מנה הומניטארית מינימאלית" של מזון בסיסי, תרופות דלק וגז לבישול, כולל 5 משאית מצריות עם ציוד הומניטארי.

במקביל, מדווחים הפלסטינים בימים האחרונים על מחסור חמור בלחם ובגז בישול ברצועה. אלפים צובאים בשבוע החולף על המאפיות בעזה, בניסיון להשיג מעט לחם, בשל המחסור החמור ובשל היעדר האפשרות לבשל אוכל בבית. אנשי "הכוח המבצע", משטרת חמאס בעזה, התפרסה כבר בערי הרצועה, ולא אחת נתקלה בהפרות סדר קשות של אזרחים רעבים ומתוסכלים, העומדים שעות בטור לקבל כיכר לחם במאפיה.

אמש: 3 פעילי חמאס נהרגו בהתקלות עם כוח צנחנים

אמש הרג צה"ל 3 מחבלים שהניחו מטענים על גדר המערכת, סמוך ליישוב נתיב העשרה, בגבולה הצפוני של הרצועה. כוח צה"ל זיהה חמושים המתקרבים לגדר המערכת, חצה את הגדר, הסתער לעבר המחבלים ופתח באש.

במהלך הקרב שהתפתח אף הופעל מטען סמוך לחיילים והושלך לעברם רימון יד. הכוח זיהה פגיעה ודאית ב-3 מחבלים לפחות. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. לאחר הקרב החלו הכוחות בשטח לבצע סריקות על מנת לוודא שאין מטענים נוספים או מחבלים נוספים שנמצאים בגזרת האירוע.