יו"ר ה-SEC: "אני גאה בתגובתנו למשבר - אך טעיתי כשאסרתי על מכירה בשורט של מניות פיננסים"

כריסטופר קוקס בראיון ל"וושינגטון פוסט": "פולסון וברננקי הפעילו עלי לחץ עז לאסור על מכירה בשורט - והסכמתי בחוסר רצון" ; "כשרוחות הסערה הצליפו בשווקים שלנו, נשמעו דרישות היסטריות לשנות את כל התקנות בשוק. הדבר הנחוץ ביותר היה גישה יציבה"

כריסטופר קוקס, יו"ר רשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) אומר שהוא גאה בתגובתו למשבר הפיננסי בארה"ב. דבריו נאמרו בראיון שהתפרסם היום (ד') ב"וושינגטון פוסט" ועסק בביקורת החריפה שנמתחה עליו.

"מה שעשינו במשבר הנוכחי זה לשמור על קור רוח, וזו היתה תרומתנו הגדולה ביותר - לא לפעול באימפולסיביות, לא לשנות את התקנות בעל כורחנו, אלא לבצע תהליך מקצועי ומסודר מאוד שלוקח בחשבון את התוצאות הלא-צפויות, ומיידע מראש את השחקנים בשוק", אמר קוקס.

קוקס טען כי התנהלות זהירה זו היא בבחינת הישג מרשים עבור ה-SEC. "כשרוחות הסערה הצליפו בשווקים שלנו, נשמעו דרישות היסטריות לשנות את כל התקנות בשוק: 'בואו ננסה את זה. לא, בואו ננסה את זה'. הדבר הנחוץ ביותר היה גישה יציבה", הוא הסביר.

עם זאת, הודה קוקס שהשגיאה החמורה ביותר שעשה במהלך תקופת כהונתו היתה הסכמתו בספטמבר להטיל איסור לשלושה שבועות על מכירה בחסר של מניותיהן של חברות פיננסיות.

קוקס אמר לעיתון ששר האוצר, הנרי פולסון, ויו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, הפעילו עליו לחץ עז לנקוט צעד זה, ושהוא הסכים לנקוט אותו - אך בחוסר רצון.

"דעתם היתה שאם לא ננקוט פעולה לאלתר, המוסדות הפיננסיים האלה יקרסו ושאז כבר לא יישאר שום דבר שניתן להצילו".

קוקס, לשעבר חבר קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית, טען שתחומי אחריותה של ה-SEC מוגדרים באופן ברור, וכי יהיה זה בלתי הוגן להאשים אותה בכל בעיה שצצה בוול סטריט. קוקס התמנה ליו"ר ה-SEC באמצע 2005. הוא מתכנן לפרוש בתחילת השנה הבאה עוד לפני שתסתיים תקופת כהונתו בת חמש השנים.

הנשיא המיועד של ארה"ב, ברק אובמה, בחר במרי שפירו, מנכ"לית הרשות הרגולטורית של תעשיית הפיננסים, ולשעבר נציבה ב-SEC, להיות מחליפתו של קוקס.