לא רק מיידוף: ברוקר חשוד שסייע להונאת קרנות גידור ב-100 מיליון דולר

האיש שהוביל את ההונאה נעצר לפני שבועיים והוא מחכה למשפטו הרשויות: הברוקר השתתף בהתחזות תמורת 100 אלף דולר ל"פגישת עבודה"

חוקרים פדרליים עצרו אתמול (ג') בניו יורק ברוקר לשעבר והאשימו אותו שסייע למארק דרייה, מייסד של משרד עורכי דין שעצור מזה שבועיים לאחר שנאשם בניסיון להונות קרנות גידור בסכום של 100 מיליון דולר.

קוסטה קובאצ'ב הואשם בבית משפט פדרלי בניו יורק בקשירת קשר לביצוע הונאה אלקטרונית. לפי התביעה, הוא התחזה למנהל פיננסי בחברת בנייה והופיע לפגישות שקיים דרייה עם נציגי קרנות גידור, במטרה לשפר את סיפור הכיסוי של דרייה.

לפי כתב האישום, "קובאצ'ב התחזה למפקח הפיננסי של החברה הקבלנית והסביר מסמכים כספיים כביכול של החברה שהוצגו באותה פגישה לנציגי קרנות הגידור, והשיב על שאלותיהם".

דרייה עצור מאז 7 בדצמבר בהאשמות שהוא שכנע שתי קרנות גידור, ששמותיהן לא צוינו, להעביר אליו יותר מ-100 מיליון דולר בטענה הכוזבת שהוא מוכר בהנחה שטרי הון שהונפקו על-ידי הקבלן הניו יורקי שלדון סולוב. התובעים אמרו ש"משקיעים מתוחכמים מאוד" הפסידו בהונאה הזו 380 מיליון דולר.

שילם הון למתחזים

"ההאשמות הן ב-99.9% נגד דרייה", אמר אנדרו רנדירו, פרקליטו של קובצ'ב בדיון על בקשת המעצר. השופט החליט שקובאצ'ב יישאר במעצר עד שיפקיד ערבות בסך 300 אלף דולר בחתימתם של שלושה ערבים.

בדיון על בקשת המעצר סיפק עוזר התובע הפדרלי ג'ונתן סטריטר פרטים חדשים על ההונאה. הו סיפר שדרייה שילם עד 100 אלף דולר לכל שיחת טלפון שקיימו אנשים שהתחזו עבורו.

קובאצ'ב כבר הסתבך בעבר עם החוק. ב-2006 הוא חויב על-ידי רשות ניירות הערך (SEC), לשלם 300 אלף דולר כדי ליישב תביעה נגדו ונגד 11 אחרים. ה-SEC טענה אז שנתבעים רימו יותר מ-600 משקיעים בסכום של 28 מיליון דולר ב"הונאת פונזי" (בדומה לזו שניהל ברנרד מיידוף, ראו ידיעה נפרדת). שיטת ההונאה היתה מכירה של ניירות ערך לא חוקיים שנבנו כיחידות השתתפות בהכנסות מבתי מלון.

דרייה בע"מ, פירמת עורכי הדין של החשוד, שהעסיקה 250 עובדים, עתרה לפשיטת רגל ב-16 בדצמבר.