בהתאם לבקשתו מספטמבר: יולי עופר מפסיק לכהן כדירקטור בבנק מזרחי טפחות

את עופר, הנמנה עם בעלי מניות הבנק, יחליף מרדכי מאיר - שכיהן עד אתמול באגוד שורי הון

בספטמבר האחרון הודיע יולי עופר, דירקטור ומבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות , ליעקב פרי, יו"ר מועצת המנהלים, על פרישתו מכהונתו כדירקטור. הפרישה, שנכנסת לתוקפה היום, דווחה הבוקר (ד') לבורסה. עופר יפרוש מכהונתו כחבר מועצת המנהלים של הבנק בשל מצבו הבריאותי ואותו יחליף מרדכי מאיר, בהתאם לבקשתו.

על פי הדיווח, עופר ביקש כי התפטרותו תיכנס לתוקפה רק עם אישור בנק ישראל לבדיקת כשירותו של מחליפו מאיר בתפקיד. אישור שכזה התקבל ב-10 בדצמבר, אז הודיע בנק ישראל כי אין לו כל התנגדות למינוי אם יפסיק את כהונתו המקבילה כדירקטור באגוד שוקי הון והשקעות. הפסקת כהונתו בחברה זו נכנסה לתוקפה אתמול (ג').

היום, כך עולה מהדיווח, עדכן פרי, יו"ר מזרחי טפחות, את מועצת המנהלים של הבנק והדברים תועדו בפרוטוקול הישיבה. בתוך כך נכנס מינויו של מרדכי מאיר לתוקף.

בבנק מזרחי טפחות מחזיק מוזי ורטהיים, בעל השליטה בחברה המרכזית למשקאות קלים (נציגת קוקה-קולה בישראל) ב-20% מהמניות. חברת עופר נכסים של משפחת עופר מחזיקה בשיעור דומה (19.9%). מניות הבנק נסחרות בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק כולל של 4.26 מיליון שקל, מאחר והמניה איבדה 34.8% מערכה מתחילת השנה.

מזרחי טפחותמזרחי טפחות