אפלייד מטריאלס מפטרת 200 עובדים בישראל

הקיצוצים מגיעים בעקבות תוצאות הרבעון השלישי של החברה העולמית והם חלק ממהלך כולל של קיצוצים בסניפי החברה השונים זהו גל הפיטורים השני של החברה השנה, לאחר שבינואר פוטרו כ-1,000 מעובדיה בעולם

אם לומר את האמת, זה כבר היה באוויר. התוצאות הלא מוצלחות של יצרנית הציוד לשבבים אפלייד מטריאלס ברבעון השלישי, חייבו אותה לחתוך בכוח האדם, והיה ברור שגם הפעילות בישראל תספוג חלק מהקיצוץ הכואב. היום, לאחר מספר שבועות של הערכות, ספקולציות ופרסומים שונים במדיה, מיושמת ההחלטה של מנכ"ל החברה העולמית, מייק ספלינטר, ובמסגרתה מתברר כי מספר המפוטרים בישראל הוא גדול ממה שהוערך בתחילה ויסתכם בכ-200 עובדים. אפלייד לא הגיבה על הידיעה, מאחר שמשרדיה סגורים לרגל חופשת חג המולד.

ההחלטה בדבר הקיצוצים בחברה נפלה, כאמור, עם פרסום התוצאות של הרבעון השלישי, שהראו על ירידה של 11.3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעקבות התוצאות מסר ספלינטר כי "אפלייד מטריאלס נוקטת בפעולות להפחתת ההוצאות בשל הרעת מצב התנאים בשווקים". אחת הפעולות עליהן דיבר, הייתה קיצוץ של כ-1,800 עובדים ממצבת כוח האדם שלה. ראוי לציין כי מדובר בסבב הפיטורים השני שמתרחש השנה באפלייד, לאחר שבינואר היא פיטרה 1,000 עובדים, מתוכם כמה עשרות בישראל.

אפלייד מטריאלס ישראל הוקמה בשנת 1997 עם רכישת החברות אורבוט ואופאל בסכום כולל של 280 מיליון דולר. מאז, אפלייד לא ביצעה רכישות בארץ. החברה הפעילה בארץ גם קרן הון סיכון, אך היא הפסיקה את פעילותה בשנת 2005.

אפלייד ישראל פעילה בתחום ה-PDC, במסגרתו היא מפתחת ומייצרת מערכות בדיקה ובקרת איכות, שמזהות פגמים בפרוסות הסיליקון. באוגוסט 2007 מונה רונן בן-ציון לנהל את הפעילות של החברה בישראל, לאחר שקודמו בתפקיד, גלעד אלמוגי, עבר לנהל את חטיבת ה-Display של אפלייד העולמית.

לפני שנתיים מצבה של אפלייד מטריאלס היה נראה טוב בהרבה. ספלינטר, שמונה לתפקיד לפני כשש שנים לאחר שהחליף את הישראלי לשעבר דן מידן, אשר הקים את החברה בשנת 1967, בא לבקר אחרי שנתיים מצוינות שעברו על החברה העולמית. ספלינטר אמר אז ל"גלובס" כי "החטיבה הישראלית שלנו החזירה את ההשקעה על רכישתה מידי שנה כל פעם מחדש". מאז השתנו הדברים באפלייד העולמית וגם הסניף המקומי לא נמלט מחרב הפיטורים.