קופ"ח מכבי תובעת כ-2.6 מיליון שקל משני עובדים החשודים במעילה בכספיה

מלבד החזרת כספי המעילה תובעת הקופה מהנתבעים שיפצו אותה ב-250 אלף שקל בגין הפגיעה בשמה הטוב ובמוניטין בשל פרסום הפרשה

כתב התביעה בפרשת המעילה בקופת חולים מכבי הוגש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בת"א על-ידי הקופה נגד אילנה ירמק-דמארי ומשה ענתבי, שעבדו בקופה כמנהלת מדור וככלכלן. בתביעה נטען כי דמארי וענתבי מעלו בכספי הקופה בסך של כ-2.6 מיליון שקל, שהיו מיועדים לתשלומי ספקים. מלבד החזרת כספי המעילה, תובעת הקופה מהנתבעים שיפצו אותה ב-250 אלף שקל בגין הפגיעה בשמה הטוב ובמוניטין בשל פרסום הפרשה.

נתבעים נוספים בכתב התביעה הם בני זוגם של הנתבעים אבישי דמארי וליאת ענתבי, שלטענת הקופה נהנו מכספי המעילה; וכן סמי ושונה חוגי, שכניהם של בני הזוג ענתבי, אליהם - לטענת הקופה - הועברו כ-94 אלף שקל מחשבונותיה, והם נתבעים להשבת כספים אלה.

מכתב התביעה, שהוגש באמצעות עוה"ד דרור זמיר ועומר צ'פניק, עולה כי בעקבות מעשי המירמה וההונאה נאלצה מכבי להרחיב בצורה ניכרת את הביקורת היזומה שערכה ולהזמין בדיקה מקיפה של מומחה למערכות מידע כדי לחשוף את מלוא היקף המעילה, חקירה כלכלית ועוד.

כמו כן, עובדים בכירים במכבי, בהם המבקר הפנימי, יועץ חיצוני מומחה למערכות מידע, מנהלי הכספים, היועצים המשפטיים, מנהלת תחום הביטוח ועובדים רבים נוספים עבדו במשך ימים רבים כדי לחשוף את היקף המעילה ולהכין את כתב התביעה.

מכבי מדגישה בכתב התביעה כי נכון להיום טרם הסתיימו בדיקותיה בנוגע להיקף המעילה, וכי לא מן הנמנע כי היקפה יגדל ולכן סכום התביעה יתוקן. (ת.א. 2355/08).