אירונאוטיקס של האחים שקד דורשת צו מניעה נגד זכיית אלביט מערכות במכרז של משהב"ט

המכרז פורסם מטעם משרד הביטחון והיקפו המוערך עומד על 200 מיליון שקל

האחים אהרון ואבי שקד, בעלי השליטה במפעילת ההימורים המקוונים 888 ובעלי השליטה ביצרנית המזל"טים אירונאוטיקס, יוצאים למאבק במשרד הביטחון ובחברת אלביט מערכות . אירונאוטיקס הגישה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה דחופה להוצאת צו מניעה האוסר על ועדת המכרזים של משרד הביטחון לחתום על חוזה התקשרות עם אלביט מערכות - חברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר - על הכרזתה כזוכה במכרז הידוע בשם "שמיים וארץ" לפיתוח. זאת, עד לבירורה הסופי של העתירה המנהלית המוגשת מטעמה. מדובר במכרז להצטיידות ותמיכה לוגיסטית של מזל"ט טקטי עבור כוחות היבשה של צה"ל.

באמצעות עוה"ד פיני רובין, ליאור פורת, נועם רונן ורונית רוזנשטיין-בראל ממשרד גורניצקי ושות', מבקשת אירונאוטיקס להכריז עליה כזוכה במכרז ולבטל את זכיית אלביט, או לחילופין, לבטל את זכיית אלביט, תוך קיום הליך התמחרות "מהיר, שוויוני והוגן".

המכרז פורסם מטעם משרד הביטחון והיקפו המוערך עומד על 200 מיליון שקל. אירונאוטיקס טוענת כי עוד בטרם הגישה הצעתה במכרז, הודגש בפניה מספר פעמים על-ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון, כי "בכוונת הוועדה לפסול הצעות נמוכות שיהיו בלתי סבירות וכי על אירונאוטיקס להימנע מהגשת תמחיר "הפסדי".

הצעה נפסדת

אירונאוטיקס טוענת כי בבואה לתת מענה למכרז, הסתמכה על הנחיות אלו, ולדבריה "ככל הידוע לאירונאוטיקס, במכרז הופרו באופן ברור ובוטה שני תנאים האוסרים קבלת הצעת בלתי סבירה בעליל והמחייבים ניהול מו"מ עם המציעים טרם גיבוש ההחלטה".

עוד מציינת החברה כי "בשקלול כל אמות המידה המכרזיות, למעט התמחור, מצאה ועדת המכרזים את הצעת אירונאוטיקס כעדיפה על פני הצעת אלביט מערכות". לכן, לדבריה, "לא יכולה להיות מחלוקת כי היתה זו רק הצעת המחיר הנפסדת והבלתי סבירה בעליל של אלביט, שהוועדה הנכבדה בחרה שלא לפסול, שהפכה את היוצרות, שלא כדין ושלא כראוי".

לבסוף, מציינת אירונאוטיקס כי "הטעם היחיד שהוביל לזכיית אלביט היה הפער בין הצעות המחיר בינה לבין אירונאוטיקס. פער זה מלמד שהצעת אלביט הייתה נמוכה בכמחצית מהצעת אירונאוטיקס, שעמדה על 198 מיליון שקל". לכן, טוענת אירונאוטיקס, "העובדה שהצעת אלביט הינה בלתי סבירה ברורה על פניה בכלל, ובהתחשב באומדן בפרט".