מנכ"ל גאון טרייד ל"גלובס": "מחזורי הפקיעה הנמוכים מאותתים על כך שאנו קרובים מאוד לתחתית; המשקיעים הפנימו שרע וימשיך להיות רע"

[לאתר המעו"ף] ; מורן צור: "נראה שהפסימיות של 2009 כבר מגולמת בשוק" ; "לא רחוק היום שבו נראה את המשקיעים חוזרים להביע אמון בשוק המניות"

עם פתיחת המסחר בבורסה בת"א פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 638.69 נקודות, עלייה של 0.97% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם בכ-740 מיליון שקל, מחזור נמוך ביותר בהשוואה למחזור של החודש הקודם אשר עמד על כמיליארד ו-150 מיליון שקל .

רגע לפני סיומה של 2008 הסוערת, מסכם מדד המעו"ף ירידה שנתית של כ-48%, וירידה חודשית של 5.24%. חודש דצמבר התאפיין במחזורי מסחר נמוכים, דבר אשר בלט בייחוד בימים הקרובים לפקיעה. במהלכו של החודש הנוכחי ידע השוק עליות וירידות אך ללא תנועות מסחר חריגות, דבר אשר בא לידי ביטוי, בין היתר, בסטיית התקן שהלכה וירדה במהלך כל החודש.

"המחזורים הנמוכים והרגיעה בסטיות התקן מאותתים על כך שאנו קרובים מאוד לתחתית". ציין היום בראיון ל"גלובס" מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד. צור הוסיף כי "המשקיעים כבר הפנימו שרע וימשיך להיות רע, הם כבר עייפים מזה, ועל כן נראה שהפסימיות של 2009 כבר מגולמת בשוק".

"לא רחוק היום בו נראה את המשקיעים חוזרים להביע אמון בשוק המניות. המוסדיים לא יוכלו להמשיך ולהרשות לעצמם תשואה נמוכה כל כך באפיקים הסולידיים ויחזרו לקנות מניות של חברות טובות אשר נפגעו בשל המשבר".

לכן סבור צור כי למרות המשך ההרעה בכלכלה הריאלית, נראה כבר במחצית 2009 סימני התאוששות בשוק ההון. "המוסידיים לא ירצו לפספס גל עליות ולהציג תשואות חסר ביחס לשוק", הוסיף צור.

בהמשך לכך ציין צור נקודת זמן חשובה לשוק, והיא פרסום דו"חות הרבעון הנועל של 2008. "סביר להניח שיהיו אלו דוחות גרועים, אך חשוב להתמקד בתחזיות של החברות ל-2009, בייחוד בכל הנוגע לצבר הזמנות".

בהתייחסו למדד ת"א 25 מציין צור את כי"ל , לגביה הוא מציג הערכה חיובית. "למרות צמצום היצור בתעשיית הדשנים, טרם קיבלנו את התמונה הכוללת לגבי 2009, וצריך לזכור כי רמות הרווחים לא נפגעו בצורה עמוקה כל כך, כאשר ברקע אנו שומעים על טווחי מחירים סבירים לשוק הדשנים".

"כי"ל מתומחרת היום בחסר, ואפסייד של מנייתה יביא לשינוי חיובי למדד המעו"ף כולו". ציין צור, והוסיף כי פרמטר נוסף אשר יחזק את המעו"ף הוא ללא ספק העדכון הקרב שלו, אשר יוציא מהמדד מניות אשר משכו אותו מטה, כמו למשל דלק רכב , אף על פי שצור סבור כי גם לגביה 2009 אינה אבודה כלל.

[לאתר המעו"ף]