ערוץ 10 ביקש לשדר את "הישרדות - איי הפנינה" 3 פעמים בשבוע - אך הבקשה נדחתה

(עדכון) - הפרק הראשון של העונה החדשה "הישרדות - איי הפנינה" רשם רייטינג של 23.8% ; טרגדיה בצילומים - פגיעת ברק וקטיעת יד

ערוץ 10 פנה לרשות השנייה בבקשה לשדר את "הישרדות" שלוש פעמיים בשבוע, אך הבקשה נדחתה על ידי הרשות השנייה. כך נודע ל"גלובס", ככל הנראה בערוץ 10 בחנו את האפשרות לשבץ שידור נוסף של "הישרדות" בימים שני או חמישי. מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מדובר בעניין שבינינו לבין הרשות השנייה".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר בתגובה: "כפי שנקבע על ידי הרשות השנייה, תוכניות ריאליטי יוגבלו במסגרת לוח השידורים השבועי, לכלל הזכיינים בערוצים המסחריים ציבוריים. הדבר נועד להבטיח תמהיל תוכניות ומגוון תרבותי הראוי לערוצים מרכזיים (ברודקאסט) בעלי השפעה נרחבת על התרבות הישראלית, וכן לעמידה במחויבויות התוכן. מגבלות אלו נקבעו לאחר שבשנה האחרונה נמנעו הזכייניות מריסון עצמי בהיקפי השידור של תוכניות ריאליטי על אף השיח שהתקיים עימן".

אמש, רשם פרק ההשקה של העונה החדשה של "הישרדות איי הפנינה" רייטינג ממוצע של 23.8% בקרב משקי בית יהודיים, רייטינג הגבוה בכ-60% מהרייטינג שהשיגה תוכנית הפתיחה בעונה הקודמת, רייטינג שהסתכם אז ב-14.9%. הרייטינג שרשמה אמש "הישרדות" השפיע על הרייטינג של שאר התוכניות ששודרו על ידי הערוץ ובראשן "היום שהיה" שרשמה אמש רייטינג של 16.2% וחדשות 10 שרשמו רייטינג של 13.9%.

כצפוי, "הישרדות" השפיעה גם על לוח השידורים של רשת. "משפחה חורגת" רשמה אמש רייטינג ממוצע של 18.6% ואילו "משעל חם" הסתפק ברייטינג של 12%, ירידה של כ-20% לעומת שבוע שעבר.

בקשתו של ערוץ 10 לשדר בערב נוסף את "הישרדות", התקבלה בהפתעה לאחר שבימים האחרונים חידדה הרשות השנייה את הנחייתה של ועדת הטלוויזיה מלפני שנה כי לא ניתן לשדר למעלה משתי תוכניות ריאליטי בשעות הפריים-טיים של כל זכיין. ההנחיה ניתנה בהתניה כי מנגד ישודרו ארבע תוכניות מסוגה עלית על ידי כל זכיין. יחד עם זאת, על אף שברשות מציינים כי הזכיינים עמדו בכללים אלה, הדומיננטיות של הריאליטי, כמו גם הפרומואים, הפריצות לשידור והכיסוי - האפילו על הסוגה עלית, כמו גם גם ריכוז תוכניות הריאליטי בו זמנית על ידי כל הזכיינים.

טרגדיה בצילומים: ברק וקטיעת יד

במקביל, באתר MAKO פורסם על טרגדיה שקרתה בזמן צילומי התוכנית. במהלך הצילומים עלו מספר חברי הפקה על סירה קטנה שהייתה אמורה להביא אותם לאחד האיים. בסירה נכחו יוסי אליאס, אחד מעורכי התוכנית, צלמים ועוזרי הפקה.

אנשי הצוות, ששטו בשעות הערב המאוחרות, גילו רק באמצע השיט שלא כדאי לפגוש מקרוב את ההפכפכות של מזג האוויר הטרופי המקומי, וכך, מיום גשום "רגיל", השתנה מזג האוויר בצורה מפחידה: סערות, רוחות וסופות ברקים החלו לנוע לכיוון הסירה כשלכולם היה ברור שאסור בשום פנים להיכנס לתוך הסופה. נהג הסירה והצוות נאלצו לדומם מנוע בלב ים ולכבות את כל מכשירי הקשר שהיו עליהם, על מנת לא ליצור מתח חשמלי שיביא אליו את הברקים.

למזלם הרע של אנשי הסירה, הסופה התקדמה לאזורם במהירות מפחידה וכך מצאו את עצמם עמוק בתוך סופת הברקים בלב ים בלי שאף אחד מהפקת התוכנית יכול לעקוב אחר מצבם. חלקם החלו ללבוש חגורות הצלה, אחרים נשאו תפילה לבורא עולם. אבל לפתע הכתה בסירה הקטנה מכת ברק שהכניסה את השטים להיסטריה.

שני אנשי הפקה נפגעו באופן מינורי והועפו אל צדה השני של הסירה, אבל אצל הקפטן המקומי של הסירה הפגיעה הייתה ישירה. הוא הובהל לבית החולים הקרוב, שם נאלצו לכרות את ידו. בעקבות המקרה לקו שני אנשי צוות בחרדה ואחד מהם הוחזר ארצה.

מערוץ 10 נמסר: "גם אנשי התוכן וההפקה היו צריכים לשרוד. אנו מאחלים החלמה לכל מי שנפגע".