מלחמה בדרום: חמאס מחכה לצה"ל - מפנה מפקדות ובסיסים ברצועת עזה

צה"ל נערך לאפשרות שיפעל ברצועת עזה, וחמאס לא נשאר אדיש ונערך לעימות מוגבל שאולי יוציא אותו טוב יותר לרגיעה. ובינתיים, צה"ל הרג משגר קסאמים ; עוד רקטות נורו לעבר ישראל

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

בחמאס לא לוקחים סיכונים: ראשי הארגון הורו היום לפעיליהם לפנות את המפקדות והמחנות מחשש לפגיעה של צה"ל בהם. הצבא הישראלי אמנם לא יצא עדיין לפעולה ברצועה, אבל אחרי שלאורך כל היום נמנע מלתקוף, תקף הערב חיל האוויר חוליית משגרי קסאם והרג לפחות אחד מהם.

הפלסטינים לא נשארו חייבים ושיגרו לאחר זמן קצר רקטות קסאם לעבר אזור התעשייה במועצה האזורית שער הנגב. סמוך לשעה 21:30 נפלה רקטה סמוך למוסד חינוכי בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים. שעה קלה מאוחר יותר נורו עוד שלוש רקטות. שתיים נפלו סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת התפוצצה בשטח מפעל בשטח המועצה האזורית שער הנגב. נזק קל נגרם במקום.

חמאס מעריך שישראל לא מתכוונת לצאת לפעולה צבאית נרחבת, אלא לעימות מוגבל. מבחינת חמאס, עימות כזה הוא נסבל, והוא עשוי לסייע להם להשיג רגיעה בתנאים משופרים בהתערבות מצרים.

לא נדע מה החליט הקבינט

גם בישראל נערכים להחרפת העימות. פיקוד העורף הודיע כי השלים את התקנת מערכת אזעקה עולה ויורדת באופקים. גם באשדוד הוכנה הערב להפעלה מערכת ההתרעה. במקביל, ממשיך פיקוד העורף לחבר עוד יותר מ-30 יישובים למערכת ההתרעה.

מאז אתמול בלילה נורו לעבר ישראל יותר מ-50 קסאמים, גראדים ופצמ"רים. נזק נגרם למבנים ולפחות 57 בני אדם לקו בחרדה. "טילי קסאם ישוגרו בתגובה לכל פלישה ולכל פשע על שדרות, ועל מה שאחרי אחרי שדרות, בעזרת אללה", אמר אחר הצהריים דובר חמאס בעזה, מושיר אל-מסרי.

הקבינט הביטחוני התכנס לדון בהחרפת המצב בנגב המערבי. על ההחלטות שהתקבלו הטיל ראש הממשלה אהוד אולמרט איפול.
;