ייצור כלי הרכב ביפן ירד ב-20.4% מתחילת השנה ועד נובמבר: הנפילה החדה ביותר מאז 1967

הייצור של מכוניות פרטיות הצטמצם ב-20.3% בנובמבר והייצור של משאיות ירד ב-20.9% ; הקבינט היפני אישר את התקציב לשנה הפיסקלית הבאה שעומד על שיא של 980 מיליארד דולר ; טוקיו נעלה את יום המסחר בעליות

ייצור כלי רכב ביפן ירד ב-20.4% מתחילת השנה עד נובמבר, הירידה הגדולה ביותר מזה ארבעה עשורים לפחות והתוצאה החמורה ביותר אי פעם. סנטימנט הייצור היפני ירד לשפל שיא והחברות מקצצות ביצור בשל ההאטה הגלובלית והין שעלה בחדות מפחית את הביקושים למוצרים מיפן.

תעשיית הרכב היפנית דיווח על ירידה בייצור זה החודש השני ברציפות, בשיעור החד ביותר מאז 1967. הייצור של מכוניות פרטיות הצטמצם ב-20.3% בנובמבר לכ-738 אלף כלי רכב, והייצור של משאיות ירד ב-20.9% לכ-106 אלף רכבים.

טויוטה דיווחה על ירידה של 20.4% בייצור כלי הרכב לכ-854 אלף כלי רכב. החברה דיווחה על ירידה של 27.2% בייצור המקומי לכ-288 אלף רכבים בנובמבר. היצוא של רכבים הצטמצם ב-23.9% והמכירות המקומיות ירדו ב-27.6%.

הקבינט היפני אישר אתמול (ד') את התקציב לשנה הפיסקלית הבאה שעומד על שיא של 88.55 טריליון ין (980 מיליארד דולר), ומיועד בחלקו לשקם את הכלכלה היפנית שמתמודדת עם המשבר החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

סיכומי ישיבת הבנק המרכזי של יפן (BOJ) שנערכה בנובמבר הראו שועידת המדיניות היתה בעמדה האגרסיבית ביותר מזה זמן רב. הנגיד שירקווה ועמיתיו אמור שהתנאים הכלכליים "מתדרדרים" ושהתחזית העתידית "מאוד לא וודאית". חברי הועדה הקדישו תשומת לב רבה להבטחת אספקת אשראי לחברות יפניות והתחייבו לשקול צעדים חלופיים להגברת הנזילות משום שהריבית קרובה מאוד לאפס.

הבנק המרכזי של יפן כבר מקבל אג"ח וניירות מסחריים תאגידיים מרמה נמוכה (חובות תאגידיים לטווח קצר אשר בשלים תוך לא יותר מ-9 חודשים) כעירבון עבור הלוואות. הדבר מייצג תזוזת מדיניות חשובה עבור הבנק המרכזי שהוא בדרך כלל שמרן: על ידי כך שהוא מקבל את הניירות המסחריים של החברות, הבנק לוקח על עצמו סיכון אשראי ישיר אם לא ישלמו את חובותיהם.