מלא אותה בשומן אדם, בבקשה - מנתח פלסטי בקליפורניה מואשם שתידלק את רכב השטח שלו בשומן ששאב מפציינטים

המנתח כתב באתר האינטרנט שלו: הפציינטים שלי תורמים להגנת הסביבה ; מאז הוא ברח לאמריקה הדרומית ; הפציינטיים מאוכזבים: הוא שאב מאיתנו יותר מדי שומן

מנתח פלסטי מלוס-אנג'לס האמין, שמצא דרך מושלמת לתרום לאיכות הסביבה ולחשבון הבנק שלו בעת ובעונה אחת: הוא השתמש בשומן ששאב מלקוחותיו לזיקוק דלק לתידלוק רכבי השטח שלו ושל חברתו.

המנתח, קרייג אלן ביטנר, היה כה גאה ביזמתו עד שבישר עליה לעולם באתר האינטרנט שלו, אבל נראה שהעולם, או לפחות חלק מהפציינטים שלו, עדיין אינם מוכנים לעידן חדש של דלק אנוש. כמה פציינטים תובעים אותו עתה לדין בטענה שהוא שאב מגופם יותר מדי שומן ובכך השחית את מראם. נוסף על כך, החוק בקליפורניה אוסר על שמוש בפסולת רפואית כדלק לרכב והשלטונות "בודקים" אם המיזם האקולוגי של של ד"ר ביטנר עלה בקנה אחד החוק.

עכשיו נמצא הרופא הטוב באמריקה הדרומית, כ"מתנדב". איפה בדיוק? את זה התובעים ושלטונות קליפורניה היו רוצים לדעת.

ביטנר, שייסד וניהל קליניקה לניתוחים פלסטיים ברודיאו דרייב, הרחוב הנחשב ביותר בבוורלי-הילס, כתב באתר שלו שעלה בידו לתדלק את הפורד אקספלורר שלו ואת הלינקולן נוויגייטור של חברתו בדלק-ביו שזוקק משומני הכרסים, העכוזים והירכיים של הפציינטים שלו.

"הרוב המכריע של הפציינטים שלי ביקש שאשתמש בשומן שלהם לתידלוק ויש לי יותר שמן מכפי שאני יכול לצרוך", כתב ד"ר ביטנר. "לא זו בלבד שעלה בידם להיפטר מהטיירים שהכבידו על גופם, אלא שהם מסייעים בפועל לשמירה על איכות הסביבה".

המתנח הפלסטי טען באתר, lipodiesel.com (שנסגר בינתיים), כי ביצע כ-7000 שאיבות שומן וכי מליטר של שומן אדם אפשר להפיק בערך ליטר של דלק-ביו.

לפי פורבס מגזין, שחשף את המיזם, אין שום מניעה מלהשתמש בשומן אנוש לתידלוק רכבים. שומן, בין אם של בעלי-חיים, לרבות בני אדם, ובין אם של צמחים, מכיל טריגליצרידים שאפשר לזקקם מהשומן ולהפוך אתם לדלק ביו. חברות לייצור מוצרי עוף מוכנים כבר בוחנות שימוש בשומן עופות כבסיס ליצור דלק לתידלוק ציי המשאיות שלהם. ייקור פולי סויה, הבסיס העיקרי של דלק-ביו, הביא ללידת חברות סטארט-אפ שכבר מצאו דרכים למיזוג בין פולי סויה למקורות שומן של חזירים ובני בקר.

אנדרו בסר, פרקליטם של כמה פציינטים לשעבר, אינו מתייחס לכוונת האקולוגיות הטובות של ד"ר ביטנר. הוא טוען, כי המנתח הפלסטי התיר לאסיסטנטית שלו ולחברתו, שאף היא עבדה בקליניקה, לשאוב שומן מפציינטים מבלי שהיו להן רשיונות מתאימים. לפי טענתו, השתיים שאבו יותר מדי שומן במקרים מסוימים וכך גרמו להשחתת מראם של מרשיו.

בסר חולק על הטענה שביטנר נצא באמריקה הדרומית כמתנדב. לדבריו, הוא פשוט ברח מארה"ב על רקע החקירות שמתנהלות נגדו.