פארק עירוני בשטח 230 דונם יוקם בדרום ת"א

הקמתו של פארק עירוני חדש בשכונת אבו כביר בדרום תל אביב אושרה על-ידי ראש העיר, רון חולדאי. העירייה וחברת גני יהושע החלו בתכנון הפארק, שישתרע בסיום הקמתו על פני 230 דונם, יכלול גם את גני הטבע ומטרת מתכנניו שיהיה חלק ממפת התיירות של העיר. הפארק ייקרא "פארק החורשות", וישתרע בשלב ראשון על שטח של 80 דונם.

פארק החורשות יהיה הפארק השלישי שמוקם ומנוהל בידי חברת גני יהושע. מיקומו יהיה בין הרחובות קיבוץ גלויות בצפון, שדרות בן צבי בדרום, הרצל במערב ושכונת קרית שלום במזרח.

מתחם פארק החורשות מוקף במספר שכונות מגורים - קרית שלום, נווה עופר, שפירא ופלורנטין, וכן אזור מבואות יפו, כאשר הפארק יחובר אל השכונות במספר רב של שערי כניסה שיהיו במרחק של עד 500 מטרים ממרכז השכונות הסובבות אותו, הסובלות ממחסור קיים בשטחים ציבוריים פתוחים.

הפארק יורכב מסדרת גנים הכוללים גם שבילי טיול, אזורי משחק וספורט, שבילי אופניים ופינות ישיבה מוצלות, ויכלול גם הגן הזואולוגי, הגן הבוטני וגן שיעוצב על בסיס שחזור נוף פרדסי יפו ההיסטוריים שעל שמם תפוזי ג'אפה (Jaffa) הידועים.

הפארק יכלול גם את חורשות ההסתדרות וההגנה ואתרים היסטוריים, ויאפשר שילוב בית הספר לטבע והכנסייה הרוסית. תוכנית האב לפארק החדש הוכנה על-ידי מינהל ההנדסה של עיריית תל אביב-יפו, וההקמה תהיה באחריות חברת גני יהושע. אדריכל הנוף הוא דניאל בראון, ממתכנני הפארק במינהל ההנדסה של העירייה.

לדברי חיים רונן, מנכ"ל חברת גני יהושע, "בצד מתן מענה לצרכי נופש ופנאי יתוכנן הפארק ויעוצב על בסיס שחזור מרכיבי הנוף החקלאי ההיסטורי, שיקום וטיפוח גני הטבע ההיסטוריים של תל אביב, טיפוח בתי גידול ונופי טבע של מישור החוף, טיפוח המורשת הארכיאולוגית ותכני פעילות חינוכית ותרבותית". *