מחזיקי האג"ח של אלבר יגיעו לביהמ"ש העליון

לאחר שנדחו בבית המשפט המחוזי, החליטו לפנות לבית המשפט העליון, כדי שיוציא צו מניעה כנגד העסקה למכירת 38% ממניות הכשרה אחזקות ביטוח לידי אלבר

מחזיקי איגרות החוב של אלבר לא מוותרים. לאחר שנדחו בבית המשפט המחוזי בת"א בסוף השבוע, החליטו לערער על ההחלטה של השופט יהודה זפט ולפנות לבית המשפט העליון, כדי שיוציא צו מניעה כנגד העסקה למכירת 38% ממניות הכשרה אחזקות ביטוח מקבוצת אלעזרא החזקות לידי חברת הליסינג אלבר. זאת, מחשש לפגיעה בחוסנה של אלבר. את הפנייה לביהמ"ש העליון הובילו נאמן האג"ח ובית ההשקעות פסגות.

העסקה, בהיקף 39 מיליון שקל, נועדה לממן את התשלום למחזיקי האג"ח של הכשרה בסך של 59 מיליון שקל, שמועדו חל ב-31 בדצמבר.

לפי שעה, הוארך הצו הארעי כנגד קיום העסקה עד ל-29 בחודש. השופט זפט נימק את דחיית הבקשה לצו המניעה, בטענה שנושי החברה אינם זכאים להשתתף בניהולה או בקבלת ההחלטות הניהוליות בה. בנוסף, קבע זפט כי טענת מחזיקי האג"ח, כאילו העסקה מהווה תחליף לחלוקת דיבידנד שאסורה על אלעזרא - איננה נכונה.

"משעסקת הרכש כוללת העברת מניות בתמורה לסכום אותו מבקשת החברה להעביר לאלעזרא, אין עסקה זו מהווה מתן דיבידנד", נכתב בהחלטתו של זפט, שקבע לבסוף כי בניגוד לטענות מחזיקי האג"ח, שטר הנאמנות עליו חתומה החברה בפניהם לא שולל את קיומה של עסקה זו.

בקבוצת אלעזרא חוששים כי גם אם ביהמ"ש העליון יכריע בנושא בהתאם להחלטת המחוזי, עוד לפני תום השנה - הקבוצה עלולה שלא להשלים את העסקה במועד. במקרה כזה, היא תיאלץ למצוא פיתרון אחר למימון התשלום הנדרש למחזיקי האג"ח של הכשרה. *