צה"ל: הדיווחים על פציעתו של גלעד שליט הם בגדר "שמועות בלבד"

(עדכון) [חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] הטלוויזיה המצרית דיווחה במהלך הלילה ואתרי חמאס הצטרפו לדיווחים בשעות הלילה: "גלעד שליט נפצע באחת תקיפות חיל האוויר על עזה" ; סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, אמר כי בידי ישראל אין מידע על פגיעה שספג שליט, והגדיר את דיווחי חמאס כ"לוחמה פסיכולוגית": "הם יכולים לעשות מניפולציה מכל סוג, וצפינו שזה יקרה"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

חמאס עובר ללוחמה פסיכולוגית? תחנת הטלוויזיה המצרית הממלכתית שידרה הלילה מבזק חדשות מיוחד, בו דווח כי החייל החטוף גלעד שליט נפצע בתקיפות צה"ל ברצועת עזה, במהלך מבצע "עופרת יצוקה". גם באחד מאתרי חמאס נטען כי שליט "נפצע באחת מתקיפות חיל האוויר על הרצועה".

באתר התנועה נטען כי בכירי חמאס מסרבים לאשר או להכחיש את הידיעות בדבר פציעתו של החייל, וגם אם כן - מה חומרת פציעתו. עוד נמסר כי חמאס "מטילה על הנהגת ישראל את מלוא האחריות לשלומו של החייל, ולמה שיקרה לו".

האתר ציטט בכירים נוספים בתנועה באומרו כי "גלעד שליט מהווה קלף מרכזי לשחרור אסירים פלסטינים במסגרת עיסקה", אולם הזהירו כי "ההסלמה האחרונה של ישראל על הרצועה עשויה לגרום לשליט להפוך לרון ארד נוסף".

בגלי צה"ל דווח כי מצה"ל נמסר שהדיווחים על פציעתו של החייל החטוף, גלעד שליט, הם "שמועות בלבד". "גורמי צבא בכירים היו בקשר עם משפחת שליט והציגו בפניהם את האפשרות שחמאס יעשה מניפולציות תקשורתיות כאלה", נמסר.

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, אמר כי בידי ישראל אין מידע על פגיעה שספג שליט, והגדיר את דיווחי חמאס כ"לוחמה פסיכולוגית": "הם יכולים לעשות מניפולציה מכל סוג, וצפינו שזה יקרה. זו לוחמה בפני עצמה שמתנהלת במקביל", הסביר וילנאי בתוכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין.