"אי אפשר לקנות זרים איכותיים ב-400 אלף אירו"

המשפט הזה שכיח בליגת העל הישראלית, אבל גם נשיא ההתאחדות הסרבית מעוניין לשים קץ למגיפת הזרים הבינוניים: "מועדונים קונים "מכוניות יד שנייה", ולילדים מתחת לגיל 16 יש סוכנים שמחפשים להם קבוצות באירופה"

טומיסלאב קראדזיץ', נשיא התאחדות הכדורגל הסרבית, טוען כי השחקנים הזרים במדינה מונעים מהכישרונות המקומיים להתפתח כראוי.

"הצעירים שלנו לא מצליחים לשגשג בגלל שקבוצות מהליגה הראשונה מחתימות זרים בינוניים", אמר קראדזיץ' לכלי התקשורת בבלגראד. "זה מעלה את השאלה האם מועדונים צריכים לקנות "מכוניות יד שנייה", בזמן שלילדים סרבים מתחת לגיל 16 כבר יש סוכנים שמחפשים להם קבוצות באירופה".

החוק בסרביה מתיר למועדונים להחתים כמות בלתי מוגבלת של שחקנים זרים, אך מלבד הגדולות, פרטיזן והכוכב האדום בלגראד, מרבית הקבוצות מסתפקות במספר מועט של זרים. מרבית הזרים בליגה הבכירה, בה משחקות 12 קבוצות, מגיעים מדרום אמריקה ומאפריקה. הליגה מדורגת במקום ה-21 במקום בדירוג אופ"א, מקום אחד מעל ליגת העל הישראלית.

"אתה לא יכול לקנות זר איכותי ב-400 אלף אירו, שזה בדיוק מה שעושות הקבוצות אצלינו כשהן מביאות שחקנים מבחוץ", המשיך קראדזיץ'. "התוצאות של הנבחרת הצעירה שלנו מעידות על כך שהשחקנים המקומיים לא מקבלים מספיק קרדיט. פעמיים סיימנו כסגנים ופעם אחת הגענו לחצי הגמר בשלוש אליפויות אירופה האחרונות עד גיל 21, ויש לנו סיכוי טוב לזכות בטורניר שיתקיים בשנה הבאה בשבדיה".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט