מתוך התחשבות בתושבי הדרום: נסרדישי נתן ארכה של חודש להגשת בקשות למענק מס הכנסה שלילי ב-2007

מסיכום ביניים של נתוני הבקשות לקבלת המענק עולה כי בשלושה וחצי החודשים שחלפו מהשקת המהלך ב-9 בספטמבר ועד היום הוגשו באמצעות סניפי הדואר כ-41 אלף בקשות

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הנחה את הגורמים המקצועיים ברשות לתת ארכה של חודש נוסף להגשת בקשות לקבלת מענק מס הכנסה שלילי עבור שנת המס 2007, וזאת בשל קצב הפניות הגובר, וכן מתוך מתווך התחשבות בתושבי אשקלון ושדרות.

מסיכום ביניים של נתוני הבקשות לקבלת המענק עולה כי בשלושה וחצי החודשים שחלפו מהשקת המהלך ב-9 בספטמבר ועד היום הוגשו באמצעות סניפי הדואר כ-41 אלף בקשות. מתוכן, לגבי כ-14 אלף בקשות נמצא כי על פניו אינן עומדות בקריטריונים הקבועים בחוק.

אלפי פונים שהגישו את הבקשה למענק עד סוף ספטמבר קיבלו כבר את התשלום הראשון מתוך שלושה. כל יתר הבקשות נבדקות בימים אלה.

נסרדישי ציין כי הוא רואה ביישום החוק אחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר בקידום היעדים החברתיים של הממשלה. לדבריו, זרם הבקשות מעיד כי גוברת המודעות בציבור למענק החדש וזאת בעקבות שורת מהלכים שנקטה הרשות כדי לסייע לזכאים לממש את זכאותם.

בראש ובראשונה, יזמה הרשות פנייה לכל מי שזכאי פוטנציאלית לקבל המענק. מניתוח דיווחי המעבידים על שנת 2007 בהצלבה עם תנאי הזכאות, נמצא כי אוכלוסיית השכירים הזכאים לקבלת המענק עומדת על כ- 60 אלף איש. לפני כחודש נשלחו מכתבים לכ- 55 אלף זכאים לכאורה שעד למועד המשלוח טרם הגישו בקשה. בעקבות המכתבים הוכפל קצב הפונים.

בנוסף, יזמה הרשות הסבר באתר האינטרנט שלה, בכל השפות, ובשיתוף עם עמותת ידיד, היא מפיצה את המידע בנושא בקרב האוכלוסיה הרלבנטית.