ה"ניקיי": ניסן ו-NEC ישקיעו לפחות מיליארד דולר בשנה בייצור סוללות ליתיום-איון

המיזם המשותף של החברות שוקל להקים מפעלים בארה"ב ואירופה, שם מציעות הממשלות הלוואות בריבית נמוכה עבור ייצור מכוניות ידידותיות לסביבה

יצרנית כלי הרכב היפנית, ניסן , ו-NEC ישקיעו ב-2011, או מאוחר יותר, לפחות 1.1 מיליארד דולר בשנה בייצור סוללות ליתיום-איון לכ-200,000 מכוניות חשמליות והיברידיות. כך דיווח היום (ב') העיתון "ניקיי" היפני.

נזכיר כי בשלהי מאי השיקו החברות ביפן את מיזם "AESC" המשותף, שאמור להתחיל לייצר בטריות ליתיום-איון משנה הבאה. הקיבולת הראשונית תהיה 13 אלף יחידות בשנה, והשימוש ההתחלתי בהן יהיה במלגזות.

החברות מתכננות להגדיל בהדרגתיות את הקיבולת השנתית, וב-2011 - לספק 65,000 סוללות לשימוש במכונית ההיברידית העירונית של ניסן ובמכוניות חשמליות.

על-פי העיתון, שלא ציטט מקורות, ניסן ו-NEC החליטו להקים ביפן מפעל חדש בשנת 2011, או מאוחר יותר. המיזם שוקל גם להקים מפעלים בארה"ב ואירופה, שם מציעות הממשלות הלוואות בריבית נמוכה עבור ייצור מכוניות ידידותיות לסביבה.

נציין עוד כי המיזם הוקם בהשקעת הון ראשונית זעירה של 14.3 מיליון דולר, והחברות שמאחוריו מתכוונות להשקיע בו 114 מיליון דולר על פני שלוש השנים הקרובות.

ניסן משתפת פעולה עם רנו לייצור רכב חשמלי על פלטפורמה משותפת. לחברת רנו הסכם בלעדיות עם בטר פלייס של שי אגסי לשווק את הרכב החשמלי שיבוסס על הרנו מגאן. רכבי תצוגה מבוססים על דגם הניסן קשקאי יגיעו לישראל במסגרת פיילוט של בטר פלייס שייערך במהלך שנת 2009.