מחדל: עו"ד שעבד כמעט שנתיים במשרד ברקמן-וקסלר-בלום התגלה כמתחזה שנכשל בבחינות הלשכה

אמנון מילר סיים לימודי משפטים באוניברסיטת ת"א ואף התמחות במשרד אחר, אולם מעולם לא הוסמך כעו"ד

לא ייאמן: עו"ד שכיר העובד כמעט שנתיים במשרד עוה"ד ברקמן-וקסלר-בלום כלל לא הוסמך לעריכת דין. אמנון מילר, שעבד כעו"ד זוטר במחלקת הנדל"ן במשרד, סיים לימודי משפטים באוניברסיטת ת"א ואף התמחות במשרד אחר, אולם נכשל בבחינות הלשכה ולפיכך לא הוסמך כעו"ד.

המשרד נוהג לבקש מהמתקבלים לשורותיו את תעודות האוניברסיטה וכן תעודת עו"ד, כשעד היום הסתפקו גם בעותק צילומי או כזה שנשלח בפקס. על-פי החשד, מילר נטל מספר רישיון ומספר תעודת זהות של עו"ד מן המניין וכך "שאל" את זהותו.

משרד ברקמן, שגילה אמש עובדה זו, הגיש היום תלונה במפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א נגד מילר. במשרד אומרים שמילר הודה במיוחס לו כשהוטחו בו ההאשמות, והוא פוטר לאלתר מעבודתו במשרד. במקביל, דיווח המשרד מיידית גם ללשכת עורכי הדין. בתיאום עם המשרד, המשטרה עיכבה אותו לחקירה.

מילר התקבל לעבודתו בתקופה בה היה המשרד במיזוג עם משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'. השבוע ערך המשרד ביקורת מינהלתית פנימית ביחס להנהלת החשבונות שלו מול הלשכה. כידוע, מקובל שהמשרדים משלמים את דמי החבר של עורכי הדין העובדים אצלם, ובמשרד ביקשו לוודא שדמי החבר שולמו עבור כולם. כך התברר שמילר כלל אינו רשום כעו"ד בלשכה.

במשרד בטוחים שפרסום המקרה יביא לרענון ארגוני ופרוצדורלי במשרדים האחרים, ש"גם הם מקבלים נתונים ממי שבא לראיון עבודה ולא מעלים על דעתם אפילו שמישהו מהם מתחזה". במשרד אמרו, ש"כשמישהו נכנס לעבוד - הוא עובד. מה גם שבמקרה זה מדובר באדם שלמד עם אנשים שעובדים במשרד ומכירים אותו מתקופת הלימודים". הם אפילו מודים במבוכה ש"מבחינה מקצועית הוא היה דווקא בסדר".

ממשרד ברקמן נמסר, כי נוכח שיטת העבודה במשרד, בו הנושאים השונים מטופלים ע"י צוותים מקצועיים בפיקוח שותפי המשרד ולא ע"י עו"ד בודד, לא נגרמה ולא צפויה פגיעה כלשהי בענייני לקוחות המשרד.

משרד ברקמן עוסק בעיקר בתחומי הליטיגציה והנדל"ן. ב-2007 הוא התמזג עם משרד גרוס, כשאנשיו מהווים למעשה את מחלקות הליטיגציה והנדל"ן של המשרד הממוזג. אחרי חודשים ספורים בוטל המיזוג נוכח "הבדלי גישה באשר לתפיסה הארגונית-ניהולית בין המשרדים".

בשעות הערב הובא מילר להארכת מעצר בחשד שחיפש עו"ד עם שם דומה לשלו לצורך זיוף תעודות.