פרדי רובינסון מבקש מביהמ"ש לבטל פסק בורר שחייבו לשלם 185 אלף שקל

במקביל הגיש רובינסון בקשה להורות על עיכוב הליכי ההוצאה לפועל, שנקטה נגדו החברה לשם ביצוע פסק הדין

פרדי רובינסון, בעל השליטה בקבוצת מילומור (בהקפאת הליכים), הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לביטול פסק הבוררות של עו"ד מרדכי גלוסקה, המחייבו לשלם לחברה הקבלנים א.י.ב. הנדסה והשקעות כ-185 אלף שקל והוצאות על סך 12 אלף שקל, ושאושר בביהמ"ש. במקביל הגיש רובינסון בקשה להורות על עיכוב הליכי ההוצאה לפועל, שנקטה נגדו החברה לשם ביצוע פסק הדין.

פסק הבורר ניתן בגין עבודות קבלנות שביצעה החברה הקבלנית בביתו של רובינסון בשנים 2002-2003. רובינסון מציין כי עו"ד גלוסקה שימש בתחילה כמגשר בין הצדדים ובהמשך הגיעו הצדדים להסכמה, לפיה ישמש כבורר. לטענתו, במסגרת הגישור נפגשו הצדדים עם עו"ד גלוסקה ביחידות והדבר פוגע בתקינות המשך הבוררות בפניו. זאת, כיוון שהוא שמע כל אחד מהצדדים בנפרד ונחשף למידע ולטיעונים שלא היו חשופים בפניו, אלמלא שימש כמגשר. "לפיכך נבצר מהבורר להכריע בבוררות ללא פניות ומצב זה הוביל לכך שהמגשר-בורר הגיע עם דעה קדומה על הסכסוך, וזו ודאי השפיעה עליו במהלך ניהול הבוררות והכרעתה", נטען.

בבקשה לעיכוב הליכי ההוצל"פ, טוען רובינסון כי בשל העובדה שהבנקים אינם מעמידים אשראי שוטף לטובתו בשל הליך הקפאת ההליכים של קבוצת מילומור, ובשל העובדה שהוא התחייב להעמיד נכסים אישיים שלו לטובת הסדרי הנושים של הקבוצה - ברור כי קיימת הכבדה בביצוע התשלום לחברה הקבלנית.

כמו כן, טוען רובינסון כי לא ברור מאילו נכסים של החברה הקבלנית ניתן יהיה להיפרע, אם פסק הבורר יבוטל והיא תצטרך להשיב את הכספים. (ה.פ 1134/08).