עסקים כרגיל: דוראד מבקשת לגייס 3.6 מיליארד שקל להקמת תחנת הכוח באשקלון

בנק הפועלים צפוי להעמיד 1-1.5 מיליארד שקל, והיתרה על ידי גופים מוסדיים בהובלת כלל ביטוח ; בחברה מתכננים להשלים הגיוס בחודשים הקרובים

כחודש לאחר שהרשות לחשמל השלימה את קביעת הרגולציה ליצרנים פרטיים, קבוצת דוראד שבשליטת א. דורי וקצא"א, החלה באחרונה ב"רוד שואו" מול הבנקים והגופים המוסדיים לגיוס המימון להקמת תחנת הכוח באשקלון.

ל"גלובס" נודע, כי על אף המשבר בשווקים ולמרות הטילים שנופלים על אשקלון, דוראד, בניהולו של דורון גרופר, מבקשת לגייס 3.6 מיליארד שקל לצורך הקמת הפרויקט. מתוך כך, בנק הפועלים צפוי להעמיד מימון של 1-1.5 מיליארד שקל, והיתרה תהיה על ידי קונסורציום של גופים מוסדיים שאותו תוביל חברת כלל ביטוח. יצוין, כי מלבד הפועלים גם הבנקים הגדולים האחרים לאומי, דיסקונט והמזרחי עשויים להשתלב בחבילת המימון לפרויקט.

דוראד, שבה שותפים א. דורי (18.75%); אדלטק (18.75%), קצא"א (37.5%) וחברת האנרגיה התורכית זורלו (25%) מתכננת להקים באתר קצא"א בדרום אשקלון את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 810 מגה ואט ובהשקעה כוללת של 800 מיליון דולר.

הסגירה הפיננסית לפרויקט התעכבה בחודשים האחרונים על רקע הקשיים בקביעת הרגולציה ליצרנים הפרטיים, המשבר הפיננסי והקשיים באספקת הגז ממצרים. בדוראד מתכננים להשלים את הגיוס כבר בחודשים הקרובים, אולם במשק האנרגיה מעריכים, כי יעד ריאלי יותר הוא להשלמת הסגירה הפיננסית עד סוף 2009.

הליווי הפיננסי של הפרויקט מוערך ב-85% מעלויות ההקמה. לדוראד יש הסכם הבנות עם בנק הפועלים למימון הפרויקט, בכפוף לתוצאות בדיקת נאותות ולחתימת הסכם מפורט עד סוף שנת 2008. לפי הערכות, תוקף הסכם העקרונות עם הפועלים יוארך פעם נוספת, וזאת לנוכח המשבר בשווקים.

מדוראד נמסר בתגובה, כי "לאור הרגולציה שהתפרסמה באחרונה על ידי רשות החשמל והסירה חסמים רבים ומאפשרת גיוס מימון, דוראד אכן מנהלת מגעים לקראת השלבים האחרונים של הסגירה הפיננסית לגיוס יתרת המימון הנדרש להקמת התחנה. מהלך זה אמור להסתיים בתוך זמן קצר". *