התעשייה האווירית תשפה את אלביט מערכות בגין תביעת בעלי מניות המיעוט באימג'סאט

9 משקיעים באימג'סאט תבעו בשנה שעברה את אלביט מערכות, אל-אופ, התעשייה האווירית כיוון שהתעשייה האווירית מונעת התקשרות החברה עם הוגו צ'אבז, נשיא ונצואלה, בשל קרבתו לאיראן

אלביט מערכות מדווחת היום (ג') כי בהמשך להודעות קודמות שלה, היא חתמה אתמול על הסכם עם התעשייה האווירית בנוגע לכל התביעות בקשר לחברת ImageSat International N.V (אימאג'סט) נגד אלביט מערכות, נגד החברה הבת שלה, אלאופ, ונגד נושאי משרה, עובדים ודירקטורים, כולל שלושה הליכים משפטיים קיימים, אותם יזמו מספר בעלי מניות מיעוט ונושים בחברת אימאג'סט.

שלושת ההליכים המשפטיים הקיימים הוגשו נגד התע"א, אלביט מערכות, אלאופ, ומספר דירקטורים ומנהלים בהווה ובעבר מאימאג'סט. שתי תביעות הוגשו גם כנגד אימאג'סט עצמה.

נזכיר כי ביולי 2007, קבוצה של 9 משקיעים בחברת ImageSat עתרה לבית משפט בארה"ב בכוונה שיעניש את החברה בגין סירובה לאפשר לנשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, לקבל גישה לציוד חזותי ולחללית שהיא מייצרת, וזאת על רקע היותו של צ'אבז מקורב לאיראן, מדינת אויב לישראל. המשקיעים טענו כי מדינת ישראל מטרפדת מספר חוזים משמעותיים בהם יכולה לזכות החברה, וזאת בשל שיקולים מדיניים. ביולי האחרון, בית משפט בניו-יורק דחה על הסף את התביעה.

ImageSat נמצאת במשותף בשליטת משקיעים פרטיים וכן בשליטת מדינת ישראל (באמצעות התעשייה האווירית). החברה משכירה לווייני ריגול למדינות שאין ברשותן הטכנולוגיה הזו.

על פי ההסכם הנוכחי, תע"א תשפה את אלביט מערכות, אלאופ, ואת הדירקטורים שמונו מטעמה של אלאופ למועצת המנהלים של אימאג'סט, על כל הנזקים אשר עשויים לנבוע מתביעות אלה ו/או מההליכים המשפטיים הכרוכים בהן, וזאת בניכוי תקבולי ביטוח שיתקבלו מפוליסות הביטוח של אימג'סאט וכן תקבולי שיפוי מאימג'סאט עצמה.

התע"א היא בעלת המניות הגדולה באימאג'סט, והיא מחזיקה בכ-46% על בסיס הון המניות המוקצע של החברה. אלאופ מחזיקה בכ-14% (7% בדילול מלא) מהון המניות המוקצע של אימג'סאט.

אימאג'סט עוסקת בהפעלת לווינים ובאספקת צילומי לווין. אלביט מערכות מעריכה כי אין כל בסיס לטענות המופנות כלפיה וכלפי אלאופ, וכלפי הדירקטורים של אימאג'סט בעבר ובהווה אשר מונו על ידה.