המיליארדר קירק קרקוריאן התייאש: מכר את מניותיו בפורד בהפסד ענק

באוקטובר היה שווי האחזקה של קרקוריאן בפורד כמיליארד דולר, ומאז היא איבדה את רוב ערכה ; לא ברור כמה עמוקים הפסדי קרקוריאן בפורד, אבל בכל מקרה מדובר במאות מיליוני דולרים

המיליארדר האמריקני קרק קרקוריאן מכר את יתרת מניותיו ביצרנית המכוניות פורד מוטורס , והשלים בכך נסיגה סופית מאחזקה בחברת הרכב השנייה בגודלה בארה"ב שזכתה בשעתה לפרסום רב, כשהוא מפסיד בדרך מאות מיליוני דולרים.

דוברת חברת ההשקעות של קרקוריאן, טרסינדה, מסרה אמש (ב') כי יתרת המניות של פורד שהיו בידי החברה כבר נמכרה. לדובר פורד לא היתה תגובה על ההתפתחות הזו.

טרסינדה, שבמשך תקופה קצרה היתה בעלת העניין החיצונית (מחוץ למשפחת פורד) הגדולה בפורד, מסרה לרשות ניירות הערך באוקטובר שהיא החלה לעבוד עם בנקאים על מכירת 133.5 מיליון מניות פורד שהיא החזיקה באותה עת. אתמול לא היה ברור אם טרסינדה כבר מכרה בחודשיים האחרונים את כל המניות הללו.

הנסיגה הגדולה של קרקוריאן באה בתום שנתיים שבהן המשקיע הקשיש הזה נכנס לכל אחת משלוש היצרניות מדטרויט, בניסיון להרוויח מרה-ארגון צפוי שלהן. קרקוריאן, בן 91, החזיק בעבר קרוב ל-10% ממניות ג'נרל מוטורס , וניסה לרכוש את קרייזלר בשנה שעברה. קרייזלר נרכשה בסופו של דבר על-ידי סרברוס.

באוקטובר היה שווי האחזקה של קרקוריאן בפורד כמיליארד דולר, ומאז היא איבדה את רוב ערכה. לא ברור כמה עמוקים הפסדי קרקוריאן בפורד, גם אם טרסינדה מכרה את רוב המניות במחיר הגבוה יחסית שלהן באחרונה, היא הפסידה כ-475 מיליון דולר, בהתבסס על מחיר הקנייה הממוצע של המניות. אם המניות נמכרו במחיר השפל שלהן בנובמבר, טרסינדה הפסידה יותר מ-800 מיליון דולר.

קרקוריאן הפתיע אנליסטים ומשקיעים באפריל השנה כאשר החל לצבור מניות של פורד במחיר ממוצע של 7.10 דולר למניה. בשיא הוא החזיק ב-6.5% ממניות פורד. ביוני הוא הציע להזרים לחברה עוד הון כדי לתמוך במאמציה לחולל מפנה בעסקיה. פורד נחשבת ליצרנית הפחות פגיעה מבין שלוש הגדולות מדטרויט.