מהלך דרמטי בענף שילוט החוצות: אלי עזור עשוי לרכוש את מקסימדיה

לפני כולםבכירים בענף השילוט: בין הצדדים מתנהל בתקופה האחרונה מו"מ חשאי שבא לסיומו בימים אלה ; ממרקעים סרבו להגיב לידיעה

מהלך דרמטי עשוי להתרחש בענף שילוט החוצות: ל"גלובס" נודע כי חברת המדיה מרקעי תקשורת שבבעלות אלי עזור, עתידה לרכוש את חברת מקסימדיה.

בכירים בענף שילוט החוצות מספרים ל"גלובס" כי בין הצדדים מתנהל בתקופה האחרונה מו"מ חשאי שבא לסיומו בימים אלה.

מקסימדיה נמנית כיום על קבוצת ניוז אאוטדור, לאחר שלפני כ-3 שנים מכרה פולאר 67% ממניות החברה ל-NEWS OUT OF HOME BV, מקבוצת ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק, תמורת 4 מיליון דולר. החברה עוסקת בשלושה תחומים עיקריים: ריהוט רחוב - שהוא החלק הגדול בפעילותה, בילבורדס ושלטי ענק.

בשנה האחרונה עברה על החברה תקופה לא קלה לאחר שאיבדה זיכיונות משמעותיים לפרסום - המרכזי בהם הוא מכרז שילוט החוצות בתל-אביב בו זכתה החברה הצרפתית ג'י סי דקו מצרפת. המכרז גבה מיידית מחיר מהחברה שנאלצה לפטר כ-25 עובדים.

התוצאה הייתה שמקסימדיה הושמה על המדף למכירה כשהקונה הפוטנציאלי העיקרי היא ג'י סי דקו המו"מ הגיע לשלבים מתקדמים אך נקטע בשל המשבר הכלכלי האחרון שקטע את השקעות החברה בעולם.

לאיש העסקים אלי עזור יש מספר עסקים בתחום המדיה: הוא מחזיק בבעלות על חברת שילוט החוצות מרקעי תקשורת, השבועון בשפה הרוסית "נובסטי", כמחצית מהשבועון "אנשים", מניות בתחנת הרדיו האזורי "רדיו ללא הפסקה", מניות בחברת צ'רלטון, בעלת זכויות השידור של משחקי ספורט, ובנוסף הוא בעל השליטה בעיתון "ג'רוזלם פוסט".

בעבר כבר עשה עזור מהלכים להגדלת חלקו בתחום שילוט החוצות כשרכש 50% מחברת זהר פרסום חוצות שהחזיקה בזיכיון לפרסום חוצות על-גבי תחנות אוטובוסים ומכוונים בת"א.

בסופו של דבר ועל רקע קשיים אליהם נקלעה זהר פרסום חוצות בוטלה העסקה ועזור אף נקט בצעדים משפטיים אל מול בעליה. כבר אז ניהל עזור שיחות עם חברת ניוז קורפריישן - מקסימדיה לשעבר, אך השיחות לא הבשילו לכדי עסקה.

ממרקעים סרבו להגיב לידיעה.