אפי רוזנהויז ינסה לכופף את קוקה-קולה, ויסוצקי ואסם: שופרסל החליטה להוריד מהמדפים מותגים שנמכרו במבצע ובמחירי ריצפה ברבוע כחול

המותגים שהורדו: נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרלים של 1.5 ליטר של נביעות ; ספקים לגלובס: "רוזנהויז עלה על עץ גבוה והתבלבל. שופרסל נוהגת בכוחניות ובטירוף. הם בלחץ ובהיסטריה ופועלים באופן לא חוקי"

מלחמת השיווק בין שופרסל לרבוע כחול עולה מדרגה.

ל"גלובס" נודע כי רשת שופרסל החליטה להוריד מהמדפים מספר מותגים מובילים של ספקים בשוק. הסיבה: הוזלת המחירים של המותגים של אותם ספקים ברשת רבוע כחול. המותגים שהורדו מהמדפים הם נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרלים של 1.5 ליטר של נביעות.

הצעד בו נקטה שופרסל בא בעקבות המבצע האגרסיבי שבו נקטה רבוע כחול, ובמסגרתו מכרה מותגים מובילים במחירי רצפה, וזאת למרות שמדובר ביוזמה של רבוע כחול שלא מומנה על-ידי הספקים. במבצע שהוחל ברשת במהלך כל השבוע שעבר, נמכרו שוקולד השחר, שוקולית עלית, מיץ פריגת, תה ויסוצקי (100 יחידות) ושמפו פינוק או קונדישינר פינוק במחיר של 2 שקל ליחידה, בקנייה מעל 100 שקל ברשת. בקניה מעל 200 שקל נמכרו גם המותגים טונה ויליגר (חבילה של 4 יחידות), אקונומיקה סנו ג'אוול, קטשופ אסם, משחת שיניים קולגייט ואבקת כביסה אריאל 1.25 ק"ג, במחיר של 4 שקל ליחידה.

שופרסל החליטה לפגוע גם בנביעות למרות שהוא לא נמכר במבצע, וזאת בשל היותו שייך לקוקה-קולה המחזיקה גם בפריגת.

לפי נילסן, רשת שופרסל מחזיקה בנתח שוק כספי של כ-37.5% מהשוק המבורקד ולפיכך משמעות הורדת המוצרים היא פגיעה ישירה במכירות של אותם מותגים.

שופרסל ביקשה למעשה להפעיל לחץ על הספקים כדי שאלה יפעילו לחץ על רבוע כחול להימנע מביצוע מבצעים אגרסיביים. הספקים מצדם, פנו להתייעצות משפטית כדי לבחון דרכי פעולה.

"מבחינה חוקית, כל קמעונאי יכול למכור כל מוצר באיזה מחיר שהוא רוצה. זה נופל בהגדרה של לוס לידר. לנו הספקים אסור לבוא ולהגיד לא מתאים לנו, אתם הורגים לנו את המותגים, מורידים אותם לרצפה ולכן אנחנו לא נספק. אם אתה מונופול באותו אזור - אתה מחויב לספק. אם אתה לא מונופול באותה קטגוריה, אתה לא חייב לספק", אומר אחד הספקים.

בעוד שהספקים נחלקים ביניהם בהתייחסותם למבצעים אגרסיביים של הרשתות שהם לא מממנים, רובם היו היום תמימי דעים באשר לדרך פעולתה של שופרסל וכינו את התנהגות הרשת ככוחנית.

"אפי רוזנהויז (מנכ"ל שופרסל, א"ח) עלה על עץ גבוה והתבלבל מעט. זה כוחני וכנראה גם לא חוקי. בשופרסל חוששים מהמהלכים של הרבוע. הם נכנסו ללחץ. לא מודעים למה שהם עושים כי הם פשוט בהיסטריה. לאיים על ספקים שאם לא יפעילו סנקציות או השפעות על מחיר המכירה של רשת מתחרה זה לדעתי לא חוקי, למרות שאני לא משפטן", אומר אחד הספקים.

"שופרסל נוהגת בכוחניות ובטירוף. אני לא מבין איך היא יכולה לעשות דבר כזה. אני חושב שהספקים צריכים לנהוג כלפי שופרסל במיליטנטיות ולעצור אספקה של מוצרים אחרים", אומר ספק אחר.

"ראינו שיש האטה במשק והחלטנו לעשות פעילות על מוצרים מובילים כדי לעודד קניות. מכרנו מוצרים שכיחים בסלי הקנייה של הלקוחות. באנו עם קונספט חדשני ונחמד. המבצע ענה על הציפיות והיעדים שהרשת הציבה לעצמה. ראינו גידולים גם בסלי הקנייה, גם במכר הכולל וגם במספר הלקוחות. נמשיך לעשות מבצעים מהסוג הזה", אומר גרשון וייסמן, ראש אגף סחר ברבוע כחול.

משופרסל נמסר בתגובה לידיעה: "אנו פועלים לפי החוק. שופרסל לא נוהגת להתייחס לנושאים מסחריים של החברה".